یکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
شفيعي سروستاني از  «غرب و آخر‌الزمان» مي‌گويد

اسماعيل شفيعي سروستاني در کتاب «غرب و آخرالزمان» به بررسی موضوع آخرالزمان در اندیشه متفکران غرب می‌پردازد. اين كتاب شنبه(8 مرداد) در كانون فرهنگي مفتح رونمايي خواهد شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) مولف در كتاب «غرب و آخر‌الزمان» عوامل موثر در بسط گفت‌وگو از آخر‌الزمان را بررسي كرده است. نمودار ظهور و بروز تاريخ غربي، نگاهي به فلسفه تاريخ، انسان غربي و گفت‌وگو از دينداري و وجوه مشترك بنيادگرايي مسيحي و يهودي، از ديگر مواردي‌اند كه در اين نوشتار به آنها پرداخته شده است.
در اين كتاب گزيدهايي از آرا و آثار مردان فرهيخته غربي بيان شده‌اند كه از تجربه آخرالزمان تاريخ و فرهنگ غربي سخن مي‌گويند.
 
مخاطب در بخش ديگر  اين اثر، از انعكاس نوعي طلب و ميل به بازگشت در ميان ساكنان غرب آگاه و متوجه صداي زنگي مي‌شود كه پايان تاريخ غرب و آغاز تاريخي جديد و متفاوت را اعلام مي‌‌كند، تاريخي كه با پشت كردن به تاريخ غربي، نويد تولد فرهنگ و تمدني برخاسته بر بنيادهاي نظري ديني و تفكر قلبي مردان وارسته را مي‌دهد.

معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري منطقه سه متولي برگزاري مراسم رونمايي از اين نوشتار و مجري اين برنامه، پويان يحيي‌پور است. اسماعيل شفيعي سروستاني، مولف كتاب «غرب و آخر‌الزمان» و دكتر محمود مطهري‌نيا به عنوان منتقد در اين مراسم حضور خواهند داشت.

مراسم رونمايي از كتاب «غرب و آخر‌الزمان» شنبه(8 مرداد) از ساعت 17 تا 19در مجموعه فرهنگي سئول به نشاني خيابان شريعتي، پايين‌تر از حسينيه ارشاد، نبش كوچه كوشا، سازمان دانش‌آموزي كانون فرهنگي مفتح برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط