یکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
وزارت ارشاد تمام تلاشش را برای رفع دغدغه‌های رهبری به‌کار می‌گیرد

بهمن دری معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به ديدار اخير حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، با جمع کثیری از دست‌اندرکاران حوزه نشر، رهنمودهاي ايشان را چراغ راه آينده دانست و بر اهتمام برای رفع دغدعه‌های ایشان تاکید کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به ديدار اخير حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر عظيم‌الشان انقلاب اسلامي، با دست‌اندرکاران حوزه نشر و مسؤولان کتابخانه‌ها و کتابداران کشور، ضمن قدر داني از نگاه حکيمانه و عالمانه ايشان به موضوع کتاب‌خواني، رهنمودهاي ايشان را چراغ راه آينده دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تمام تلاش خود را براي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي خواهد کرد و اميدواريم بتوانيم با همكاري نهادهاي مورد خطاب ايشان مانند آموزش و پرورش، صدا و سيما و نهاد كتابخانه‌هاي عمومي، دغدغه‌هاي ايشان در حوزه کتاب و کتاب‌خواني را برطرف کنيم.

دري با اشاره به تاكيدي كه مقام معظم رهبري درباره فراهم كردن زمينه رشد و گسترش فرهنگ كتاب و كتاب‌خواني در جامعه داشته‌اند، گفت: معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در همين راستا با برگزاري نمايشگاه‌هاي استاني، فصلي، موضوعي و تخصصي درنظر دارد کتاب را بين اقشار مختلف جامعه در اقصا نقاط کشور برده و دسترسي عموم را به کتاب آسان کند.

او برنامه‌ريزي براي تحقق بهره‌گيري از سير مطالعاتي در کشور را از اولويت‌هاي کاري معاونت متبوعش دانست و افزود: درصدد آماده‌سازي بسترهاي لازم براي تدوين سير مطالعاتي براي مخاطبان سنين مختلف در كشور هستيم.

دري درباره اهميت سير مطالعاتي در کشور خاطرنشان کرد: يكي از اقداماتي كه مي‌تواند كتاب را به منظر همگان ببرد و در عين حال خواص نيز از آن بهر‌ه‌مند شوند، سير مطالعاتي است. راه ديگر ترويج فرهنگ كتاب‌خواني، معرفي كتاب توسط بزرگان جامعه است. قطعا معرفي كتاب توسط اين‌گونه افراد به كتاب شخصيت و هويت مي‌بخشد.

معاون امور فرهنگي ارشاد با اشاره به فرمايشات رهبر انقلاب ادامه داد: بايد در عرصه سرانه كتاب‌خواني و براي رسيدن به جايگاهي در شان نظام و انقلاب اسلامي تلاش کنيم و قطعا معاونت امور فرهنگي با بهره‌گيري از منويات حضرت آقا نسبت به اين مهم اهتمام ويژه خواهد کرد.

او افزود: به دستور مقام عالي وزارت به زودي کارگروهي براي عملياتي كردن رهنمودهاي مقام معظم رهبري تشكيل مي‌شود.

دري تشکيل اين کارگروه را به منظور مشاوره کارشناسي و ارایه راهکارهاي جديد براي تحقق منويات مقام معظم رهبري دانست و تأکيد کرد: معاونت امور فرهنگي برنامه‌هاي متعددي را براي اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خواني در طول سال به اجرا درآورده که از دستاوردهاي آن به تخصيص اعتبار بي‌سابقه به گسترش فرهنگ کتاب‌خواني در استان‌ها و يا استقبال پنج ميليوني علاقه‌مندان از کتاب از نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران مي‌توان اشاره كرد؛ ولي معتقدم براي رسيدن به نقطه آرماني بسيار فاصله وجود دارد و براي آن بايد تلاشي جدي و فراگير کرد.

او در پايان افزود: بسياري از سازمان‌ها و نهادهاي مؤثر در ترويج كتاب‌خواني بايد با تلاشي مضاعف، رهنمودهاي كارساز رهبري را پي‌گيري كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها