شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
راهيابي 41 دانشجوي علمي ـ كاربردي به مسابقات كشوري قرآن

دبير هفتمین جشنواره قرآني دانشجویان دانشگاه جامع علمي‌ ـ كاربردي از راهيابي 41 دانشجوي برتر این دانشگاه به مسابقات قرآن دانشجويان کشور خبر داد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی ، دکتر عباس قاسمي‌زاد در مراسم پاياني هفتمين جشنواره قرآني دانشجويان علمي ـ ‌كاربردي گفت: گسترش فرهنگ قرآني در دانشگاه‌ها اهميت به سزايي دارد و با برگزاري جشنواره‌ها و برنامه‌هاي قرآني، شاهد گسترش معنويت و اخلاق اسلامي در تمام دانشگاه‌ها و مراكز علمي خواهيم بود. 

وي با اشاره به ضرورت توسعه فعاليت‌هاي قرآني در مراكز آموزش عالي افزود: بايد حافظ و امين قرآن بود و با تمسك به سيره عملي اهل ‌بيت (ع) كه همان قرآن ناطق‌ است، در راه اين كتاب آسماني كوشا بود. 

رييس دانشگاه جامع علمي‌ ـ كاربردي استان گيلان به نقش قرآن در سازندگي انسان‌ها اشاره كرد و گفت: گاهي شنيدن يك آيه از آيات قرآن به تغيير نگرش فرد مي‌انجامد و زمينه سعادت و اصلاح رفتار او را فراهم مي‌كند. 

وي گفت: در هفتمين جشنواره قرآني دانشجويان دانشگاه علمي ـ ‌كاربردي كشور 284 نفر در رقابت‌هاي استاني 75 درصد امتياز كل را كسب كردند كه 166 نفر از دانشجويان به مرحله نهایی اين جشنواره راه يافتند. 

قاسمي‌زاد با اشاره به اهداف برگزاري اين جشنواره افزود: ارج‌نهادن به فعاليت‌هاي قرآني و تشويق نخبگان قرآني مراكز آموزش عالي علمي‌ ـ كاربردي، شناسايي و معرفي استعدادهاي برجسته قرآني دانشجويان به جامعه دانشگاهي و قرآني كشور، استفاده از استعدادهاي بالقوه دانشجويي در راستاي ترويج فرهنگ قرآني از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره كشوري است. 

وي ايجاد انس و الفت بيشتر مراكز آموزش علمي‌ ـ كاربردي با قرآن كريم و مفاهيم والاي آن، تقويت و توسعه فضاي معنوي و قرآني در مراكز آموزش عالي علمي‌ ـ كاربردي كشور را از ديگر اهداف اين جشنواره برشمرد. 

دبير جشنواره قرآني دانشگاه جامع علمي‌ ـ كاربردي خاطرنشان كرد: انسان‌هاي خوشبخت، در عمل به قرآن از ديگران پيشي مي‌گيرند و بدون ترديد كساني كه از اين راه و دستور روشن خداوند عالم سرپيچي كنند، براي هميشه نابود مي‌شوند و دوامي ندارند. 

در اين مراسم، مهدي سعادتي، استاندارد گيلان عنوان كرد: جوانان امروز تربيت ‌يافتگان مكتب اهل بيت، سيره پيامبر (ص) و قرآن كريم هستند و هرگز نمي‌توان پيوند آنها را با اين اصول و ارزش‌ها قطع كرد. 

وي قرآن را تضمين‌كننده رفتار، اخلاق و آراستگي ظاهري و باطني اعلام كرد و افزود: قرآن كريم جامع‌ترين كتابي است كه براي دنيا و آخرت برنامه مشخص، مدون و جامع دارد و اگر بتوان از آن الهام و الگو گرفت، راه رستگاري به سرعت طي مي‌شود.

سعادتي افزود: قرآن‌كريم ، كتاب قانون بشر است و جهان را به صلح و آرامش مي‌رساند و كساني كه با قرآن مخالفت مي‌كنند از حاكميت قرآن مي‌ترسند، زيرا منافع آنها به خطر مي‌افتد. 

به گفته وي، اگر فرهنگ قرآن كه همان ايثار، شهادت، شجاعت، دينداري و مبارزه با ظالمان و ستمگران است در جامعه حاكم باشد انسان‌ها و تربيت شدگان مخلص، پاكيزه و فداكار به وجود مي‌آيند و دشمنان ياراي مقابله با اين فرهنگ را پيدا نمي‌كنند، ولي اگر به اين فرهنگ توجه نشود، دشمنان از هر ابزاري براي از بين بردن ارزش‌هاي ديني استفاده مي‌كنند.

در هفتمين جشنواره قرآن دانشجويان، بخش «ترجمه و مفردات»، جواد ايران‌شاهي،  زهرا گل‌بو و اعظم رحماني، در بخش «تفسير»، حسن خمامي پامساري،‌ معصومه رحماني، علي قربانپور، در بخش «يك جزء خواهران»، خديجه عبدي،  زهرا جغتايي و سكينه سادات حسيني و در «بخش سه جزء»، فاطمه مرتضوي و ناهيد حضوري نفرات اول تا سوم هر بخش را كسب كردند.

در بخش «پنج جزء»، انسيه آزادبخت، زينب شاد و طاهره رئوف و در بخش «10 جزء»، زهرا شريعتي ، مريم رهبر و اكرم كريمي، در بخش «20 جزء»، آمنه نوري و در بخش «حفظ كل خواهران»، سمانه زنگانه برگزيده شدند.

مليحه اسحاق‌نژاد، پروانه رمضي، مريم دلك‌آبادي در بخش «ترتيل» و مهناز جبارزاده، و فاطمه انصاري در بخش «تحقيق خواهران» انتخاب شدند. همچنين هيات داوران اسامي برگزيدگان برادر اين جشنواره را نيز اعلام كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها