یکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
رویش قرآنی در مساجد

فرهنگ‌سرای رویش، در روزهای پایانی ماه شعبان برنامه‌‌هاي ويژه‌ي قرآني براي كودكان و نوجوانان در نظر گرفته است.

ايبنا نوجوان: عقیل منصوری، مدیر فرهنگی ـ هنری منطقه‌ي 9 شهرداري تهران، با بيان اين‌كه روزهای پایانی ماه شعبان به غبارروبی و میثاق با مساجد اختصاص دارد، گفت: در منطقه‌ي 9 سازمان فرهنگي ـ هنري شهرداري تهران در نظر داریم به‌صورت نرم‌افزاری و برنامه‌ای در خدمت 34 مسجد باشيم.
 
ريیس فرهنگ‌سرای رویش به اجرای طرح نهضت قرآن‌آموزی در فرهنگ‌سراها و مسجد‌هاي اين منطقه اشاره كرد و افزود: در این راستا با اجرای برنامه‌ي «پیک نور» تلاش مي‌كنیم استعدادهای قرآنی را از دوره‌ي کودکی و نوجوانی شناسایی و آن‌ها را با مفاهیم قرآنی آشنا كنيم. با همین هدف، در روزهای پایانی ماه شعبان و اوايل ماه مبارك رمضان، گروه‌های پیک نور به مساجد محله می‌روند و با دعوت از مردم، کودکان و نوجوانان را با ابزار مسابقه و داستان، با قرآن آشنا می‌كنند. 

منصوری هم‌چنین با اشاره به برگزاری طرح «ندای عدالت» در مساجد منطقه‌ي 9 گفت: اين فرهنگ‌سرا، طرح ندای عدالت را با هدف بازشناسی مفاهیم فرهنگی نهج‌البلاغه پی‌گیری کرده و این طرح در مساجد، بعد از اقامه‌ي نماز مغرب و عشا اجرا مي‌شود. 

او، حمایت از تشکیل کانون‌های قرآنی و تشکیل بانک اطلاعات فعالان قرآنی منطقه را از دیگر فعالیت‌های قرآنی بر شمرده و افزود: هم اکنون سامانه‌ي پیامک شبکه‌ي رویش، فعال شده و پیام‌های قرآن و عترت به صورت منظم برای این افراد ارسال می‌شود. 

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیش‌تر از این برنامه‌ها به فرهنگ‌سرای رویش در مهرآباد جنوبی، بزرگراه فتح، خیابان شهید واشقانی فراهاني، کوی شهید وادی‌زاده مراجعه كنند یا با شماره‌ي 66688552 تماس بگيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها