دوشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
رقابت جنايي‌نويس‌ها بر سر جايگاه نخست!

«آندره‌آ كاميلري» نويسنده بزرگ داستان‌هاي پليسي ايتاليايي و «فرد وارگا» نويسنده فرانسوي» داستان‌هاي جنايي، براي تصاحب جايگاه نخست فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي هفته ايتاليا تلاش مي‌كنند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سايت بوكزبلاگ، رمان جنايي «گردش مرده‌ها» نوشته «فرد وارگا» نويسنده فرانسوي، رمان جنايي «بازي آينه‌ها» اثر «آندره‌آ كاميلري» نويسنده ايتاليايي را كنار زد و خودش در رده نخست ايستاد. 

«گردش مرده‌ها» داستان قتل يك سرمايه‌دار است كه زنده در ماشين مرسدسش سوزانده شده و اين ماجراي اسرارآميز، با قرون وسطا ارتباط دارد.

«بازي آينه‌ها» نوشته «آندره‌آ كاميلري» و محصول انتشارات «سله‌ريو» با شخصيت مشهورش گاراگاه «مونتالبانو» رده دوم را در اختيار گرفته است. «مونتالبانو» در اين ماجرا مورد تعقيب قرار مي‌گيرد تا كشته شود. او در طول اين تعقيب، از يك سالن پر از آينه سر در مي‌آورد و «بازي آينه‌ها» را آغاز مي‌كند.

«زبان رمزي گل‌ها» نوشته «وانسا ديفنباف» كه هفته پيش دوم بود،  اين هفته در رده سوم ديده مي‌شود. «ويكتوريا» شخصيت اصلي اين رمان، به دليل شرايط خانوادگي از ارتباط‌هاي اجتماعي مي‌هراسد و تنهايي ناشي از نداشتن ارتباط با اطرافيان را با گل‌هايي كه در پارك شهر كاشته پر مي‌كند.

«چه چيز ستاره‌ها را روشن نگه مي‌دارد» نوشته «ماريو كالابرزي» همچنان در جايگاه چهارم مقاومت مي‌كند. اين كتاب، مجموعه‌اي از داستان‌هاي كوتاه ايتاليايي است كه در آن‌ها نويسنده با گشت و گذار در زندگي افراد گوناگون همچون هنرمندان و دانشمندان و مردم عادي، داستان‌هايي متفاوت از تاريخ ايتاليا را تعريف مي‌كند.

«هيچكس به تنهايي نجات نمي‌يابد» نوشته «مارگارت ماتزانتيني» به پله پنجم جدول رسيده است. «ماتزانتيني» در اين كتاب، زندگي زن و مردي را به رشته نگارش در مي‌آورد كه پس از سال‌ها زندگي مشترك از هم جدا مي‌شوند، اما پس از مدتي از اين كار احساس پشيماني مي‌كنند و با اميد به بازگشت به زندگي مشترك پيشين روزگار مي‌گذرانند.

با تعيين برنده جايزه ادبي استرگاي 2011 ايتاليا كه مهم‌ترين جايزه ادبي اين كشور به شمار مي‌رود و گذر بيش از يك هفته از اهداي آن، رمان «داستان مردم من» به نويسندگي «ادواردو نزي» به يكي پرفروش‌ترين كتاب هفته گشته در ايتاليا تبديل شده و در جاي ششم قرار دارد.
اين رمان را انتشارات «بومپياني» منتشر كرده است. «نزي» در اين رمان اوضاع نابسامان و پر هرج و مرج ايتالياي كنوني، به‌ويژه وضع اقتصادي اين كشور را بيان كرده است.

«آدمكش» نوشته «ژرژ سيمنون» نويسنده فقيد بلژيكي كه در سال 1989 ديده از جهان فرو بست نيز، در اين هفته وارد فهرست جدول شده و در جايگاه هفتم قرار گرفت.«آدمكش» ماجراي پزشكي است كه به خاطر بدگماني به همسرش او را مي‌كشد و عذاب وجدان او را دربر مي‌گيرد.

«بوي برگ‌هاي ليمو» نوشته «كلارا سانچز» نويسنده اسپانيايي در رده هشتم قرار دارد. «بوي برگ‌هاي ليمو» كه به فروش خوبي در ايتاليا دست پيدا كرده، رماني پرماجرا از زني به نام «ساندرا» است.
 اين زن به خاطر نداشتن رابطه ژرف عاطفي با پدر و مادرش، بي آن كه بداند، به مرد و زني كهنسال كه عضو حزب نازي هستند، پناه مي‌برد و پس از آگاهي از اين موضوع، در تقلا براي رهايي خود و كودكش از دامي كه در آن گرفتار آمده، تلاش مي‌كند.

«يك هديه براي تيفاني» نوشته «مليسا هيل» يكي ديگر از رمان‌هايي است كه به تازگي به فهرست پرخواننده‌ترين رمان‌هاي اين هفته ايتاليا پيوسته است. «يك هديه براي تيفاني» داستان دو عشق در هم گره خورده براي تبادل يك هديه است.

«لورن كيت» نويسنده آمريكايي كه در رمان «هوس» داستان عشق از دست رفته «لوسي» و «دنيل» را باز مي‌گويد جايگاه دهم اين فهرست را از آن خود كرده است.


مترجم: مريم مجدي نسب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها