دوشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
سیل عظیم شاعران جوان در راهست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعر «گلواژه‌های انتظار مهدویت» در استان همدان با اشاره به کشف استعدادهای جدید در عرصه فرهنگ دینی گفت: در چند سال آینده شاهد سیل عظیمی از شاعران جوان خواهیم بود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی در این مراسم که در مجتمع فرهنگی و هنری اندیشه شهرستان رزن برگزار شد، افزود: جشنواره‌هایی از این دست می‌توانند در کشف و پرورش استعدادهای جوانان موثر بوده و موجب رشد و شکوفایی عرصه هنرشعر و ادب کشور شود.

حسینی با بیان اینکه پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر باید جوانان را در این زمینه یاری کنند، افزود: با توجه به استعدادهایی که در زمینه شعر تاکنون شناسایی شده است در چند سال آینده شاهد سیل عظیمی از شاعران در سطوح مختلف خواهیم بود.

وی افزود: یکی از تاکیدهاي مقام معظم رهبری همواره سرودن شعر درباره اهل بیت (ع) و مظلومیت آنها است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به برگزاری محفل شعر شاعران در روز 13 رجب در محضر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: نکته سنجی و تصدیق ایشان از اشعار موجب دلگرمی اهل ادب و هنر می‌شود.

حسینی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره‌های شعر در حوزه‌های علوی، رضوی و فاطمی خاطر نشان کرد: در زمینه مهدویت نیز ضرورت داشت جشنواره ای برگزار شود که خوشبختانه با همت مسئولان همدان و شهرستان رزن این امر امروز محقق شده است.

وی به تحولات و بیداری اسلامی اخیر کشور های منطقه اشاره و ابراز امیدواری کرد با اتحاد و همدلی و یکپارچگی که بین مسلمان در جهان ایجاد شده است زمینه های ظهور صاحب الزمان(عج) فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در بحث شعر مهدویت باید گام‌های بلندی برداشته شود، چرا که اهل بیت در زمان خود، مشوق شعرا در مباحث اساسی با مضامین دینی بودند.

وی ادامه داد: شخصیت‌های بزرگی در طول تاریخ اشعاری در روایت اهل بیت، روشنگری و ایجاد روح حماسی در مردم سروده‌اند.

حسینی تصریح کرد: جامعه ما در انتظار مدینه فاضله‌ای است که با پایان دادن به حکومت ستمگران، جامعه را پر از عدل خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنان خود را با مقایسه چندین غزل از حافظ شیرازی و ملا محسن فیض کاشانی به پایان رساند.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعر گلواژه های انتظار «مهدویت» با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،برخی از مسوولان استان و جمعی اهالی فرهنگ و ادب و شعرا در مجتمع فرهنگی و هنری اندیشه شهرستان رزن همدان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط