پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
انتشار مجموعه مقالات دومين سمينار نمايش‌هاي آييني و سنتي

كتاب «مجموعه مقالات دومين سمينار نمايش‌هاي آييني و سنتي» به كوشش حميدرضا اردلان منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اردلان درباره اين مجموعه توضيح داد: اين اثر نتيجه تلاش دو سال كار است و در آن مجموعه‌اي از مفاهيم و معاني در حوزه آيين و سنت‌هاي نمايشي جمع‌آوري شده است. 

وي افزود: مقالات اين كتاب ميان رشته‌اي است؛يعني ميان آيين و علوم انساني، مانند مردم‌شناسي، اسطوره‌شناسي و حتي زبان‌شناسي و فلسفه قرار مي‌گيرد.

اردلان تصريح كرد: اين كتاب به عنوان منبعي متنوع دريچه‌اي نوين را براي پژوهش‌هاي آييني جهان باز مي‌كند و علاوه براينكه منبع غني دانشگاهي است مي‌تواند هسته مطالعاتي جديد در دانشگاه‌ها باشد. 

نخستين سمينار بين‌المللي نمايش‌هاي «آييني و سنتي» با حضور آيين‌شناسان و پژوهشگران ايراني و خارجي در تير ماه سال 86 در خانه هنرمندان برگزار شد. مجموعه مقالات این سمینار همزمان با برگزاري دومين سمينار که در تير سال 88 در سالن سمينارهاي مجموعه تئاترشهر برگزار شد به چاپ رسيده و اكنون در آستانه سومين سمينار مقالات سمنيار دوم منتشر شده است. 

در اين مجموعه پژوهشگران از حوزه‌هاي گوناگون چون فلسفه، زبان‌شناسي، اسطوره‌شناسي،‌ انواع هنرها، ادبيات و ساير رشته‌ها نتايج پژوهش‌هاي خود را با موضوع نمايش‌هاي آييني و سنتي ارايه كرده‌اند. دليل اين امر نسبت تنگاتنگ نمايش‌هاي آييني و سنتي با ديگر رشته‌هاي علوم انساني است. 

«فلسفه و زبان در آيين»، «اسطوره و آيين»، «نمايش‌هاي آييني و سنتي ايران»، «شيوه‌هاي نوظهور نمايشي در ايران»، «پژوهش در باب نمايش‌های ملل»، «اتنوفوگرافي و آيين»، «هنرهاي تجسمي و آيين»، «موسيقي و آيين»، «عروسک و آيين»، «ادبيات عرفاني و نمايش» و «آيين‌هاي نمايشي در جهان (بخش بين‌الملل)» از عناوين كتاب است. 

كتاب مجموعه مقالات دومين سمينار بين‌المللي نمايش‌هاي آييني و سنتي به كوشش حميدرضا اردلان در شمارگان دوهزار نسخه و با قيمت 7500 تومان از سوي انتشارات نمايش به فروش مي‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها