چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰

موزه ادبیات «آلتاوس زه» در ماه آگوست(مرداد) میزبان کنگره «هرمن بروخ» 2011 خواهد بود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این کنگره همزمان با صد و بیست و پنجمین سال تولد و شصتمین سال درگذشت «هرمن بروخ» نویسنده اتریشی قرن 19 و 20 در روزهای 19 و 20 آگوست (28 و 29 مرداد) در این دهکده اتریشی که در جوار کوه آلپ واقع شده برگزار خواهد شد.
 
در این کنگره در کنار سخنرانی «پاول میشاییل لوتسلر» گردآورنده مجموعه آثار «بروخ» و  میزگردی که در آن «باربارا فریش موس» رییس موزه ادبیات «آلتاوس زه» نیز شرکت دارد، «ولفرام برگر» بازیگر، به روخوانی اثری از «هرمن بروخ» با عنوان «جادو» که در انتشارات «سورکمپ» منتشر شده می پردازد. 

«هرمن بروخ» در اول نوامبر 1886 در وین متولد شد و 30 می 1951 در نیو هیون / کانکسی کات چشم از جهان فروبست. او فرزند «ژوزف بروخ» و «یوهانا» و تحصیلکرده رشته نساجی در وین بود. «بروخ» پس از اتمام تحصیلات خود از سال 1907 در کارخانه نساجی پدری اش مشغول کار شد و در سال 1927 با فروش کارخانه به تحصیل در رشته های ریاضی، فلسفه و فیزیک در دانشگاه وین پرداخت و به عنوان نویسنده آزاد مشغول فعالیت شد. 

در سال 1938 پس از الحاق اتریش به حکومت نازی آلمان، وی از سوی گشتاپو دستگیر و مدت کوتاهی را در حبس سپری کرد. چند ماه بعد از اتریش اشغال شده گريخت و با کمک «توماس مان» و «آلبرت انیشتین» به انگلستان، اسکاتلند و آمریکا مهاجرت کرد. وی در طول دوران فعالیت ادبی خود آثار زیادی را به رشته تحریر درآورد که انتشارات «راین» در زوریخ از سال 1952 تا 1961 تمامي آثار وی را در 10 مجموعه به زیر چاپ برد. همچنین انتشارات سورکمپ از سال 1974 تا 1981 نیز در 13 مجموعه به انتشار آثار او به صورت دسته بندی شده پرداخت. این آثار مشتمل بر رمان ها، داستان ها، اشعار، نوشته های سیاسی، نوشته های فلسفی ، نامه ها و... اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها