سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
گردش مالي 42 ميليارد دلاري در حوزه ليبل

مدير عامل شركت «تارسوس» صبح امروز در نخستين كنفرانس تخصصي ليبل با اشاره به گسترش فرهنگ استفاده از ليبل در سراسر جهان گفت: حجم مبادلات حوزه ليبل سالانه 42 ميليارد دلار است كه اين هزينه در كشورهايي چون هند و چين از رشد بسيار خوبي برخوردار بوده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، راجر پلو كه از كشور انگلستان به تهران سفر كرده، صبح امروز (سه‌شنبه 21 تير) با بيان اين مطلب در جمع فعالان حوزه‌هاي مختلف چاپ و بسته‌بندي، گفت: ليبل اكنون صنعت در حال رشدي است، به گونه‌اي كه طبق آمار كلي در سراسر جهان 39 هزار واحد صنفي مشغول فعاليتند كه برخي از آنها تا سه هزار كارمند در سراسر جهان دارند.

وي با بيان اينكه گسترش صنعت ليبلينگ، با افزايش جمعيت جهان در ارتباط است، اظهار كرد: هر چه تعداد مردم روي كره زمين بيشتر شود، نياز به چاپ و ليبلينگ نيز در جهان گسترش مي‌يابد.

پلو ادامه داد: به عنوان مثال در كشور هند تا پنج سال پيش فقط 6 واحد در حوزه ليبل فعاليت مي‌كردند كه اين تعداد در سال 2011 به 180 واحد افزايش يافته و اين موضوع نشانگر رشد و اهميت اين صنعت در جهان است.

وي با اشاره به مصرف ليبل از سوي مردم در سراسر جهان، گفت: در كشور آمريكا هر فردي به طور متوسط در سال 15 تا 16 مترمربع ليبل را در محصولات مختلف مصرف مي‌كند و اين آمار در كشورهاي حوزه اسكانديناوي به 18 متر مربع مي‌رسد.

پلو، مصرف ليبل در كشورهاي خاورميانه و اروپاي شرقي را 6 تا 7 مترمربع اعلام كرد و يادآور شد: اين آمار نشانگر گستردگي و فراواني نقش ليبل در صنايع و ملل مختلف است.

وي با ترسيم تصويري از آينده چاپ ليبل در جهان، افزود: در آينده‌اي نزديك چاپخانه‌داران مي‌توانند با استفاده از سيستم مديريت اطلاعات، نياز جامعه و موسسه خود را شناسايي و براي فعاليت‌‌هاي آتي  برنامه‌ريزي كنند.

مديرعامل شركت «تارسوس» با اشاره به انتشار دو كتاب در حوزه ليبل و چاپ و بسته‌بندي، گفت: اين كتاب‌ها توسط كارشناسان و محققان حوزه‌هاي مختلف چاپ و بسته‌بندي گردآوري شده اند و به زودي براي ترجمه به ايران فرستاده مي‌شوند.

پلو در بخش ديگر سخنان خود درباره برگزاري نمايشگاه ليبل اكسپو 2011، توضيح داد: اين نمايشگاه در فضايي به وسعت 120 هزار متر و با حضور 520 شركت داخلي و خارجي فعال در حوزه ليبل برگزار مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: 104 شركت ديجيتالي و فعال در حوزه‌هاي چاپ ديجيتال نيز نمونه‌هاي جديد كاري خود را در اين نمايشگاه عرضه مي‌كنند، همچنين تاكنون 25 هزار بازديدكننده براي حضور و بازديد از اين نمايشگاه ثبت‌نام كرده‌اند.

به گفته پلو، در اين نمايشگاه 6 دستگاه جديد حوزه ليبل و ليبل پكيجينگ نيز از سوي شركت‌ها و سازندگان ماشين‌آلات چاپ به نمايش گذاشته مي‌شوند.

در ادامه اين سمينار، سيامك دري، مدرس حوزه چاپ نيز در سخناني تعريف جامعي از ليبل ارايه كرد و گفت: ليبل قطعه چاپ شده‌اي است كه با استفاده از چسب حرارتي روي كالاهاي مختلف قرار داده مي‌شود.

وي ادامه داد: در يك نگاه كلي تقسيم‌بندي ليبل به كاربرد و نوع مصرف، سطح چاپ شونده و نحوه چاپ بستگي دارد كه هر يك از اين بخش‌ها به زيرشاخه‌هاي بسيار متنوعي تقسيم مي‌شوند. 

دري با بيان اينكه ليبل يكي از اجزاي بسته‌بندي است، يادآور شد: هر چه ارايه و توليد محصولات افزايش پيدا كند، مصرف ليبل نيز افزايش مي‌يابد و نمي‌توان از كنار عوامل موثر و تاثيرگذار اين حوزه به راحتي گذشت. 

وي همچنين درباره عوامل موثر بر مصرف ليبل در جهان، گفت: رشد جمعيت، ورود تكنولوژي‌هاي جديد در صنعت چاپ، تيراژ محصولات توليدي، رقابت در تبليغ محصول، سرعت در تغيير محصول و ارايه محصول جديد و توجه به نياز مخاطب از جمله عواملي اند كه بر رواج يا دوري از اين حوزه تاثيرگذارند.

نخستين كنفرانس تخصصي ليبل، صبح امروز (سه‌شنبه 21 تير) در سالن اجتماعات اتاق بازرگاني ايران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها