سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹
كتاب «طراحي تحليلي» منتشر شد

كتاب «طراحي تحليلي» نوشته عادل قلي‌زاده از سوي انتشارات فاطمي روانه كتابفروشي‌ها شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، این کتاب ابتدا قرار بوده اثری آموزشی برای مقطع کاردانی رشته گرافیک باشد. اما در نهایت عادل قلي‌زاده با توجه به رشته و كار اصلي خود يعني هنر نقاشي، براي تاليف كتاب تعادلي بين دانسته‌هاي خود و دانسته‌هاي گرافيك برقرار مي‌كند. وی اکنون معتقد است که این اثر برای عموم قابل استفاده است.

قلي‌زاده با بيان اينكه اين كتاب حاصل تجربياتش در رشته نقاشي و تحقيق و مطالعه در اين حوزه است، اظهار داشت: در اين زمينه هر استادي تجربه  و نظر خاص خود را دارد و كمبود اثری تالیفی در این حوزه به شدت احساس مي‌شود. 

وي در تعريف «طراحي تحليلي» بيان داشت: تحليل طراحي به معناي تحليل محتوا و تحليل تصوير آثار است. يک بخش به مباني هنر تصويري مربوط است و بخشي هم فراتر است و بستگي به فردي دارد كه كار گرافيكي انجام مي‌دهد.

قلي‌زاده تصريح كرد: در نوشتن كتاب سعي كردم در بررسي و تحليل آثار هنري و گرافيكي بخش‌هاي فرم و محتوا را همزمان در نظر بگيرم تا از تكرار مباحث درس‌هاي مشابه پرهيز شود.

كتاب «طراحي تحليلي» شامل چهار فصل «عناصر بصري»، «تركيب‌بندي»، «تكنيك در خدمت تصوير» و «انتزاع و بازنمايي» است و مباحثي چون تعريف و تحليل عناصر بصري، حجم، انواع تركيب‌بندي، تحليل و بررسي تركيب‌بندي، تكنيک در خدمت تصوير و موضوع، حركت در طراحي و تاثير عكاسي در آثار گرافيكي بررسي شده اند.

كتاب «طراحي تحليلي» نوشته عادل قلي‌زاده در شمارگان سه‌هزارنسخه و با قيمت ۱۰‌هزار و ۵۰۰تومان از سوي انتشارات فاطمي به فروش مي‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها