دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
ارسال منابع درسي «طرح ولايت» به دانشگاه‌ها

موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) منابع روزآمد طرح ولايت را به دانشگاه‌ها ارسال كرد. اين طرح براي پانزدهمين سال پياپي با هدف آموزش مباني انديشه اسلامي در حال برگزاري است، از نيمه تير ماه آغاز شد./

محمدرضا روحاني، مدير تدوين و چاپ انتشارات موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره)، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از مشاركت جدي اين موسسه در طرح ولايت خبر داد و گفت: انتشارات موسسه امام خميني(ره) تامين كتا‌ب‌هاي طرح ولايت را بر عهده دارد.

وي افزود: طرح ولايت از سوي پايگاه بسيج دانشجويي در دانشگاه‌ها پي‌گيري مي‌شود. دانشجويان پس از ثبت‌نام در اين طرح، گزينش مي‌شوند و به كلاس‌هاي آن راه مي‌يابند. تعميق معرفت ديني و بصيرت‌بخشي به جوانان به عنوان افسران جنگ نرم به سلاح منطقي و فكري در فعاليت‌هاي سياسي و فرهنگي، از اهداف اين طرح محسوب مي‌شود.

روحاني، بيشتر مدرسان اين طرح را از اعضاي هيات علمي موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) برشمرد و گفت: اين مدرسان، مباني انديشه اسلامي را بر اساس دو طرح مقدماتي و تكميلي آموزش مي‌دهند.

وي با بيان اين كه «طرح ولايت از سال 1375 آغاز شد و به شركت‌كنندگان، مدرك داده مي‌شود» گفت: كتاب‌هاي اين طرح، هر سال در اختيار پايگاه‌هاي بسيج دانشگاه‌ها قرار مي‌گيرند تا مدرسان طرح ولايت، بر اساس آنها، مباني انديشه اسلامي را تدريس كنند.

به گفته مدير تدوين و چاپ موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره)، «درآمدي بر معرفت‌شناسي و مباني معرفت ديني»، «خداشناسي فلسفي» و «انسان‌شناسي» عنوان كتاب‌هاي مقدماتي و «فلسفه سياسي اسلام»، «بنياد اخلاق»، «درس‌نامه فلسفه حقوق» و «دين در نگاهي نوين» جزو طرح تكميلي‌اند.

روحاني يادآور شد: دانشجوياني كه در طرح مقدماتي حايز امتياز شوند به دوره تكميلي راه مي‌يابند.

وي افزود: اين كتاب‌ها ويژه طرح ولايت نوشته شده‌اند و هر سال با ويراست جديد در اختيار شركت‌كنندگان قرار مي‌گيرند. معاونت آموزش و پژوهش موسسه، تدوين و روزآمد كردن كتاب‌ها را بر عهده دارد.

روحاني يادآور شد: انتشارات موسسه، براي سهولت دسترسي به مطالب تمامي منابع طرح ولايت، كتاب را به تازگي منتشر كرده است.

طرح ولايت از نيمه دوم تير ماه در دانشگاه‌ها كشور آغاز شده است و سيزده روز ادامه خواهد يافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط