دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
انتشار سلسله نقدهايي در معنويت‌هاي نوپديد

پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي كتاب‌هايي درباره بيست معنويت نوپديد منتشر مي‌كند. اين مركز تاكنون كتاب‌هاي مربوط به اوشو، اكنكار، شيطان‌پرستي، چاكراها، پائولو كوئيلو و يوگا را منتشر كرده است./

دكتر هادي وكيلي، نويسنده شش اثر از اين مجموعه، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: سال 1385 با موافقت پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، مقرر شد بيست كتاب درباره عرفان‌ها و معنويت‌هاي نوپديد نوشته شوند كه تاليف شش جلد از آنها بر عهده من قرار گرفت.

به گفته وكيلي، عرفان اوشو، اكنكار، شيطان‌پرستي، چاكراها، پائولو كوئيلو و يوگا موضوع اين كتاب‌هايند. دو سال پيش كتاب مربوط به اوشو با عنوان «از خلسه تا واقعيت» منتشر شد.

وي يادآور شد: اين عرفان‌ها را به دليل فعاليت بيشتر آنها در جامعه و همچنين دسترسي آسان به آنها از طريق ماهواره و اينترنت، براي بررسي انتخاب كردم. پنج جلد ديگر اين مجموعه كه تاليف آنها بر عهده‌ام بود، در مرحله نظارت و ارزيابي قرار دارند.

وكيلي اين كتاب‌هاي كم‌حجم را مخاطب‌محور و ويژه قشر جوان دانست و گفت: هر يك از اين جلدها در حجمي كمتر از دويست و پنجاه صفحه نوشته خواهند شد.

عضو هيات علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي به نقدهاي منصفانه اين آثار اشاره كرد و گفت: سعي كردم نقدي منصفانه و به دور از شعارزدگي و هتاكي ارايه كنم تا با شيوه‌اي پروپاگاندايي(تبليغات سياسي) با معنويت‌هاي نوظهور برخورد نكرده باشم.

وكيلي ادامه داد: در اين نقدها از منابع اصلي معنويت‌هاي مورد نظر استفاده شده است. همچنين نقد هر يك از اين معنويت‌ها متفاوت است و نياز به شيوه انتقادي متفاوتي دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط