چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
سناتور آمریکایی کشمکش داخل حزب جمهوری‌خواه را کتاب کرد

یک سناتور محافظه کار آمریکایی که او را رهبر حزب تازه تاسیس تی پارتی نیز می‌دانند، در کتابی جدید روند رقابت‌های حزبی و جداشدن خود و همفکرانش را از حزب جمهوری‌خواه تشریح کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سان نیوز و میامی هرالد، « جیم دمینت» سناتور جمهوری‌خواه کالیفرنیای جنوبی در کتابی جدید با عنوان «بیداری بزرگ آمریکا» خود را نماینده تازه واردي معرفی کرده که تلاش برای ماموریتی بزرگ و مناقشه بر سر مسایلی مانند کاستن از هزینه‌های دولت فدرال، او را با بغض هم حزبی‌هایی قرارداده که آنها را فرومایه توصیف کرده است.

کتاب این سناتور آمریکایی که همراه 5 نفر دیگر از هم فکرانش توانستند از طریق حزب جدیدالتاسیس تی پارتی در انتخابات کنگره 2010برنده شوند، در واقع شرح پشت صحنه رقابت‌های آنها در داخل حزب جمهوری خواه است. این سناتور آمریکایی سعی کرده ماموریت خود برای تاسیس تی پارتی از میان شکاف‌های داخل حزب جمهوری خواه را ماموریتی ماورایی قلمداد کند.
 
دمینت در کتاب خود به کشمکش‌هایش با دیگر اعضای حزب جمهوری خواه و تصمیم برای انصراف از نمایندگی سنا بعد از یک دوره حضور در سنا اشاره کرده و بیان می‌کند که چگونه «دبی دمینت» سناتور جمهوری خواهی که از دوره دبیرستان با او دوست بوده، او را از کناره‌گیری از نمایندگی سنا منصرف کرده است. جیم دمینت می‌نویسد: «شگفت‌انگيز بود که دبی به من گفت ما نمی‌توانیم استعفا کنیم. به خاطر همین ما در آن لحظات خاص پایان سال 2009 زمانی را برای دعا صرف کردیم و از خدا خواستيم در رقابت‌های انتخاباتی سال بعد ما را کمک کند. اما فکر نمی‌کردیم که او دعای ما را این قدر شگفت‌انگیز اجابت کند.» به نوشته دمینت، او طی یک سال به طور قابل توجهی دوباره به عنوان نماینده سنای آمریکا انتخاب و همراه 5 عضو دیگر تی پارتی وارد سنا شد.

بخش مهمی از کتاب این سناتور آمریکایی به نقد جایگاه کنونی دین در آمریکا اختصاص پیدا کرده است. او معتقد است که ایالات متحده به عنوان یک ملت سکولار و دارای حکومتی که خود را از مذهب جدا کرده، دچار نوعی سوء برداشت شده است. به ادعای دمینت، این کشیشان مسیحی بوده‌اند که روند استقلال آمریکا را هدایت کردند و بنیانگذاران آمریکا بسیار بیشتر از آن چیزی که اغلب عنوان می‌شود، مذهبی بوده‌اند.
 
برداشت این سناتور آمریکایی این است که قانون اساسی آمریکا نیز الزامی برای جدایی دولت از کلیسا به وجود نیاورده است. او می نویسد:« حکومت بزرگ، یک مساله مذهبی است. تاریخ نشان می‌دهد ملتی که یک حکومت بزرگ داشته باشد، خدای کوچکی دارد و وقتی که مردم به حکومت وابسته می‌شوند، کمتر به خدا وابسته خواهند شد و اشتیاق معنوی آنها خشک می‌شود. بدون اصول کتاب مقدس، فرهنگ مستقل‌تر، خشن‌تر و بی‌قاعده‌تر شده و نیاز به کنترل حکومتی بیشتر می‌شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها