چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
انتشار شماره 104 فيلم‌ نگار

شماره 104 ماهنامه فيلمنامه‌نويسي «فيلم‌ نگار» منتشر شد. در اين شماره بخشي از كتاب «دستور كار فيلمنامه‌نويسان» سيد فيلد ارايه شده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نشريه با سرمقاله نصرت‌الله تابش با عنوان «اخلاق2» آغاز مي‌شود. فيلم‌ نگار شامل چهار بخش «سينماي ايران»،‌ «سينماي جهان»،‌ «مستند و كوتاه» و «فيلمنامه كامل» است.

در بخش «سينماي ايران» فيلم‌هاي روي پرده چون «جرم» و «شرط اول» نقد و بررسي شده اند و به شخصيت‌پردازي، ديالوگ و سكانس‌هاي فيلم نگاهي شده است.

روايت، سيناپس، چشم‌انداز، گزارش نگارش فيلمنامه، چرا مي‌نويسم، پوشه امپراتوري پياده‌روهاي چوبي، پوشه شبكه اجتماعي، كارگاه فيلمنامه‌نويسي، تجربه‌هاي پراكنده و الگو از عناوين بخش «سينماي جهان» به شمار مي‌آيند.

بخش «مستند و كوتاه» به بازتاب يا بازانديشي واقعيت، نگاهي به فيلم مستند «ننت» و كارگاه فيلمنامه كوتاه اختصاص دارد. ارايه فيلمنامه كامل «سه روز بعد»، گفت‌وگو با پل هگيس و بررسي فيلمنامه در بخش آخر ارايه شده است.

در بخش كارگاه فيلمنامه در صفحه 73 بخشي از كتاب «دستور كار فيلمنامه‌نويسان» نوشته سيد فيلد با ترجمه حميدرضا گرشاسبي ارايه شده است. «چگونه از آثار نمايشي اقتباس كنيم» نوشته برنارد اف.ديك با ترجمه احمد فاضلي‌شوشي نيز در صفحه 96 به مخاطبان كمك مي‌كند نكات ويژه‌اي را درباره اقتباس آموزش ببينند. 

شماره 104ماهنامه فيلمنامه‌نويسي «فيلم نگار» با قيمت 1200 تومان با صاحب امتيازي،‌ معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مدير مسوولي و سردبيري، نصرت‌الله تابش منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها