یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
تامين منابع ديجيتال، اولويت نخست كتابخانه جديد دانشگاه علوم پزشكي

رييس كتابخانه مركزي دانشگاه علوم پزشكي تهران، اولويت نخست تامين منابع اين كتابخانه جديد يازده طبقه‌اي را تجهيز و خريداري منابع جديد ديجيتال و الكترونيك دانست._

دكتر بهنام‌الدين جامعي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، عنوان كرد: بحث منابع ديجيتال و الكترونيك يكي از اولويت‌هاي نخست كتابخانه مركزي جديد دانشگاه علوم پزشكي است و بنابراين خريد منابع ebook و ejournal در دستور كار كتابخانه قرار دارد. 

وي با اشاره به تغيير شيوه دسترسي دانشجويان و استادان به منابع كتابخانه‌اي گفت: بخشي از منابع ديجيتال پزشكي توسط كتابخانه‌هاي اقماري علوم پزشكي تهران و كنسرسيوم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خريداري شده كه در چند ماه آينده به كتابخانه مركزي جديد منتقل مي‌شود.

جامعي در ادامه افزود: تجهيز و تامين منابع كتابخانه يازده طبقه‌اي مركزي دانشگاه علوم پزشكي هنوز نهايي نشده و كارشناسان كتابخانه در حال رايزني با كميته كتابداري و پيشكسوتان اين حوزه به منظور تامين منابع و روشن شدن برنامه‌هاي كتابخانه‌اند.

وي با اشاره به اينكه كتابخانه‌هاي علوم پزشكي ايران و تهران ‌اكنون به فعاليت پيشين خود براي سرويس‌دهي به دانشجويان ادامه مي‌دهند، توضيح داد:در آينده نزديك منابع اين كتابخانه‌ها به كتابخانه جديد منتقل خواهد شد، تصميم بر اين است تا هيچ منبع مكتوب و ديجيتال مورد نياز دانشجويان پزشكي خارج از اين كتابخانه نماند.

جامعي درباره راه‌اندازي نرم‌افزار يكپارچه كتابخانه‌اي در دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: اكنون 34 كتابخانه دانشگاه علوم پزشكي به نرم‌افزار پارس‌آذرخش و 17 كتابخانه به نرم‌افزار نوستا مجهزند و تا 10 روز آينده يكي از اين نرم‌افزارها به صورت يكپارچه در كتابخانه مركزي و ساير كتابخانه‌هاي دانشكده‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ساختمان جديد كتابخانه مركزي دانشگاه علوم پزشكي تهران در يازده طبقه اواخر امسال در محل سابق دانشگاه علوم پزشكي ايران افتتاح خواهد شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها