دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲
«ورود اكيدا ممنوع!» به بازار كتاب مي‌آيد

اكبر صحرايي كه به زودي تازه‌ترين رمانش را روانه بازار كتاب مي‌كند،‌ كتابی دو جلدي در زمينه طنز را نيز آماده انتشار كرده است. عنوان كلي اين دو مجموعه «وروداكيدا ممنوع!» است و در آنها از نگاه شخصيتي بهلول‌وار وقايع دو دهه اخير مرور شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، صحرايي درباره اين دو مجلد توضيح داد: مجلد اول اين كتاب «آمبولانس شتري» نام دارد و جلد دوم آن «گردان بلدرچين ها». هركدام از اين دو كتاب دربرگيرنده 22 داستانند.

وي افزود: در عين حال كه هر داستان به طور مستقل شكل گرفته، محور داستاني هر دو مجموعه مشترك است و خواننده مي‌تواند با مطالعه هر دو جلد كتاب، به لايه‌هاي بيشتري از شخصيت‌ها دست يابد و پازل معماي‌هاي داستاني از اين طريق كامل مي‌شود.

اين داستان‌نويس همچنين اضافه كرد: مساله‌اي كه همه اين داستان‌ها را به يكديگر متصل مي‌كند، موضوع طنز است. طنز به كار رفته در بيان رويدادهاي كتاب طنزي منتقدانه و به دور از كنايه و تمسخر است كه با زباني ساده و روان نوشته شده است.

وي درباره قهرمان اصلي اين دو كتاب نيز گفت: قهرمان اصلي اين دو كتاب شخصي با نام «دارعلي» و از قشر متوسط جامعه است كه تحصيلات عاليه ندارد، ‌ولي از درك و فهمي برخوردار است كه در عين سادگي مسايل زيادي را بهلول‌وار مي‌فهمد و بازگو مي‌كند.

صحرايي تصريح كرد: در واقع همه داستان‌هاي هر دو كتاب از زبان «دار علي» بيان مي‌شوند، ‌اين شخصيت برخلاف آنكه در وهله نخست ‌ساده لوح به نظر می‌رسد، بر اساس موقعيت‌هايي كه با آن مواجه مي‌شود، لايه‌هاي ديگري از شخصيتش را ابراز مي‌كند. 

به گفته صحرايي،‌ اين دو كتاب آماده انتشاراند و قرار است به دفتر طنز مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري سپره شوند. 

«هفت حافظ» نيز نام رمان تازه‌اي از اين نويسنده است كه به زودي از سوي انتشارات سوره مهر به چاپ خواهد رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها