سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۲
نمايه «72 بهشتي» رونمايي شد

نمايه «72 بهشتي» كه مشتمل بر زندگي‌نامه و فضايل شهيد بهشتي و 72 شهيد واقعه هفتم تير است،چند ساعت پيش در دفتر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رونمايي شد.در آيين رونمايي از اين محصول كه در قالب لوح فشرده از سوي موسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني نمايه (وابسته به نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور) تهيه شده است، منصور واعظي، دبير كل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي و دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور در سخناني با بيان يكسان بودن شمار شهداي هفتم تير و شهداي كربلا در معرفي اين محصول نرم‌افزاري گفت: اين محصول زندگي‌نامه،روزشمار زندگي شهيد بهشتي، زندگي شهيد از زبان خودش و زندگي‌نامه شهداي هفتم تير (72 تن) همراه با عكس هريك از اين شهدا را در بر مي گيرد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) واعظي افزود: اين محصول فعاليت‌هاي سياسي شهيد بهشتي را هم در هامبورگ و همچنين كارهاي تشكيلاتي، سياسي و فكري وي را دربردارد. بخشي از اين نرم‌افزار به معرفي ديدگاه‌هاي شهيد بهشتي درباره جمهوري اسلامي، حكومت، هنرمند متعهد و احزاب سياسي اختصاص دارد. علاوه بر اين فضايل اخلاقي و ابعاد وجودي شهيد بهشتي را هم در بر مي گيرد.

واعظي گفت: اين نرم‌افزار علل، بازخواني و دستاوردهاي فاجعه هفتم تير را تبيين مي‌كند و معرفي برخي از آثار شهيد بهشتي و سخنان امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري را درباره وي شامل مي‌شود. 

دبير كل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي ادامه داد: اين محصول كتابشناسي 50 عنوان كتاب را  دربردارد و در بخش گالري آن 27 فايل فيلم، 150 سخنراني صوتي در كنار عكس‌هاي شهيد بهشتي و عكس و پيكر شهداي هفتم تير قابل دسترسي است.

در ادامه اين مراسم، سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخناني با بيان اينكه نام شهيد بهشتي يادآور صلابت، متانت، صدق، صفا و صبر است گفت: صبر شهيد بهشتي بي‌بديل بود تا آنجا كه در برابر تهمت‌ها با توكل به خداوند ايستادگي مي‌كرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: شهداي هفتم تير مديران اجرايي سه قوه و در عين حال فرزانگان شيفته خدمت‌گزاري بودند.
 وي خاطر نشان كرد: علاوه بر سياستمداري، اغلب اين شهدا اهل قلم و صاحب تاليف بودند. از جمله دكتر پاكنژاد كه صاحب 43 جلد كتاب و شهيد بهشتي كه نويسنده 11 اثر بودند. 

در اين آيين، حجت‌‌الاسلام علي اصغر باغاني، از باقيماندگان فاجعه هفتم تير در سخناني به دانش سياسي و معرفتي شهيد بهشتي اشاره كرد و به بيان خاطراتي از وي پرداخت.

در ادامه مراسم، نرم‌افزار «72 بهشتي» توسط حجت‌الاسلام باغاني رونمايي شد.

آيين رونمايي از اين نرم‌افزار ساعت 16:30 سه شنبه هفتم تير ماه 1390 در دفتر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها