سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲
انتشار لوح فشرده «یادگار حبیب»

سی‌دی «یادگار حبیب(حاوی بخش‌هایی از ردیف حبیب سماعی)» با سنتور طلیعه کامران، تنبک و آواز حسین تهرانی، به اهتمام شهاب منا منتشر شد. نواخته‌های مندرج در سی‌دی پیش‌تر در کتاب «بخش‌هایی از ردیف حبیب سماعی به روایت طلیعه کامران» به چاپ رسيده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سی‌دی «یادگار حبیب (حاوی بخش‌هایی از ردیف حبیب سماعی)» از سوی موسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشر شده است. 

در این سی‌دی که از نفیس‌ترین نمونه‌های سنتورنوازی در قرن حاضر ایران است، طلیعه کامران، شاگرد مستقیم استاد حبیب سماعی، قسمت‌هایی از ردیف و قطعات این اسطوره سنتورنوازی ایران را به همراهی ضرب استاد حسین تهرانی اجرا کرده‌اند. 

قسمت دیگر سی‌دی شامل ضربی‌خوانی حسين تهرانی به همراهی سنتور طلیعه کامران است. زمان ضبط قطعات به اوایل دهه سی (کمتر از یک دهه از وفات حبیب سماعی) برمی‌گردد. 

نواخته‌های مندرج در سی‌دی در کتاب «بخش‌هایی از ردیف حبیب سماعی به روایت طلیعه کامران» در سال 1388 ازسوی موسسه موسیقی عارف منتشر شده است. 

کتاب و سی‌دی را می‌توانید ازطریق موسسه آوای باربد تهیه كنيد. در ضمیمه این پیام، فهرست قطعات و مطالب دفترچه سی‌دی درج شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها