سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۸
تدوين زندگي‌نامه نويسنده ضدصهيونيست

اكبر خوش‌زاد، زندگي‌نامه غلامرضا سعيدي، از نويسندگان مذهبي دهه‌هاي 30 و 40 را تدوين و آثار و نظرات وي را تحليل كرده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، بيش از 60 هزار پرونده از شخصيت‌هاي، ادبي، سياسي، اجتماعي، مذهبي و ورزشي كشور در دفتر ادبيات انقلاب حوزه هنري وجود دارند كه كارشناسان اين دفتر در دوره‌هاي مختلف به اين افراد پرداخته و زندگي‌نامه‌هاي آنان را تدوين كرده‌اند.
 
اكبر خوش‌زاد، يكي از پژوهشگران دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري نيز به تازگي در كاري تحقيقي و تحليلي به زندگي و آثار غلامرضا سعيدي، يكي از نويسندگان مذهبي دهه‌هاي 30 و 40 پرداخته است. 

سعيدي بيشترين فعاليت‌هاي مبارزاتي‌اش را توسط نگارش عليه صهيونيست‌ها صورت داد و آگاهي بخشي درباره فلسطين و اتحاد مسلمانان از مهم‌ترين فعاليت‌هاي وي محسوب مي‌شوند كه در بيش از 60 مجلد تاليفي و ترجمه‌شده بازتاب پيدا كرده‌اند.

خوش‌زاد نيز با استفاده از آثار غلامرضا سعيدي، كتابي را در دو بخش شامل «زندگي‌نامه» و «آراء و نظرات» وي تدوين كرد كه هنوز عنواني را براي آن انتخاب نكرده است.

اين كتاب مرحله ويراستاري را مي‌گذراند و در كنار آثاري درباره ديگر شخصيت‌هاي ادبي، سياسي و اجتماعي در قالب يك مجموعه مكتوب در دفتر ادبيات انقلاب توليد و توسط انتشارات سوره مهر چاپ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها