یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
دانشجوی مصری بهترین راوی اشعار پوشکین شناخته شد

یک دانشجوی مصری به عنوان بهترین راوی اشعار الکساندر پوشکین،شاعر نامدار روسی شناخته شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری نوستی روسیه، خانم مونا محمود، دانشجویي از شهر اسکندریه مصر در آزمون بهترین راویان و دانندگان اشعار الکساندر پوشکین شاعر بزرگ روسی که در چارچوب هفته فرهنگی روسیه در مصر برگزار شد مقام اول را کسب کرد.
 
مونا محمود، دانشجوی رشته زبان روسی مرکز علمی و فرهنگی روسیه در شهر اسکندریه در این آزمون پاره‌های از «اوژن اونيگين» رمان منظوم پوشکین را از حفظ و با احساس و بدون اشتباه و لهجه خواند و به همين دليل داوران این آزمون او را شايسته دريافت مقام اول دانستند. در این آزمون نادیا تاریک مقام دوم و فرخ محمد حبیب نیز به ترتیب مقام های دوم و سوم را تصاحب کردند.

هفته فرهنگی روسیه در مصر از 6 ژوئن (16 خرداد) در مصر آغاز و در 16 ژوئن(26 خرداد) به پایان رسید. در این هفته مجسمه پوشکین با بلندای يك متر و 80 سانتی متر در برابر کتابخانه اسکندریه قامت افراشت. اين مجسمه از برونز و به سبک مجسمه های مصر قدیم ساخته شده است. پوتسکین، معمار این مجسمه گفته است در این کار پوشکین سر خود را به دست راست برگردانده که برگرفته از سبک مجسمه‌سازی مصری است.

در چارچوب این هفته نمایشگاه کتاب،میز گردها،سمینار و دوره های آموزشی و نمایشگاه عکس با معرفی چهره‌ای فرهنگی و ادبی روسیه داير و کنسرت خوانندگان روسیه براساس اشعار پوشکین در مراسم اختتامیه برگزار شد.

گفتنی است کتابخانه شهر اسکندریه مصر به عنوان بزرگترين کانون فرهنگی در شرق شناخته مي‌شود و هفته فرهنگی روسیه در مصر در چارچوب همکاری های فرهنگی اين دو کشور برگزار شد.

گزارشگر: شاه منصور شاه میرزا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها