یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۰
طرح بساط کتاب از اولويت‌هاي موسسه کتابشهر است

حامد شفيق، مديرعامل موسسه کتاب شهر از اجراي طرح نويني با عنوان بساط کتاب خبر داد و گفت: اين طرح از اولويت‌هاي ما در سال جاري است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي موسسه کتابشهر، حامد شفيق، مديرعامل موسسه کتاب شهر با اعلام اين خبر گفت: اگر مطالعه دقيقي بر روي اين طرح صورت گيرد، در کارآمدي شبکه توزيع و تزريق و ترويج کتاب شيوه بسيار مناسبي خواهد بود. 

وي افزود: البته اين طرح با عناوين ديگري نيز مي‌تواند اجرا شود، مهم در اين ميان به کار بردن ابزار مناسب براي بساط کتاب در کشور است.
شفيق در ادامه تصريح کرد: طرح بساط کتاب فرهنگي‌ترين، اقتصادي‌ترين و عقلاني‌ترين طرحي است که ما امسال در موسسه مي‌توانيم اجرا کنيم. 

مدير عامل موسسه کتابشهر؛ با بيان اينکه اجراي اين طرح نه تنها در ترميم شبکه توزيع کتاب موثر است بلکه به اشتغال زايي نيز کمک مي‌کند، يادآور شد: کساني همچون دانش‌آموزان بي‌بضاعت، با استفاده از يک صندلي و يک چتر مي‌توانند در محل‌هاي مناسبي بساط کتاب راه بياندازند و با فروش کتاب، درآمدي داشته باشند. 

وي در ادامه با اشاره به نظريات جامعه‌شناختي درباره ريشه علاقه‌مندي به يک شغل گفت: جامعه‌شناسان امروز به خوبي اثبات کرده‌اند که اگر کسي براي اولين بار درآمدي را که به لحاظ ذهني ارضايش مي‌کند، به دست آورد، در آينده نيز به اين پيشه روي مي‌آورد. يعني با اين طرح به اهداف زيادي مي‌توان دست يافت که يکي از آنها تبليغ کتاب و کتابخواني است. 

شفيق همچنين با اشاره به شيوه‌هاي نوين بازاريابي در حوزه کتاب خاطرنشان کرد: به نظر من بزرگترين، قويترين و محکم‌ترين جمله‌اي که در بازاريابي به آن رسيده‌ايم همين شعر باباطاهر عريان است که «ز دست ديده و دل هر دو فرياد/ که هرچه ديده بيند دل کند ياد» امروز همه غول‌هاي رسانه‌اي دنيا همين کار را مي‌کنند، چون مخاطب هر چه بيشتر ببيند، نسبت به آن بيشتر شايق مي‌شود و تاثير مي‌پذيريد و همين يعني عادت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها