چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
رونمايي از مجموعه کتاب کاوش‌هاي باستان‌شناسي در محوطه ازبکي

مجموعه کتاب «کاوش‌هاي باستان‌شناسي در محوطه باستاني ازبکي» اثر مجيد يوسف‌زاده در کاخ مظفري مجموعه دارآباد رونمايي شد. گزارش باستان‌شناسي لايه‌نگاري سفال ازبکي در برش پله‌اي، سفال عصر آهن و سفال مادي در اين كتاب تشريح شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، کتاب «کاوش‌هاي باستان‌شناسي در محوطه باستاني ازبکي» عصر ديروز (10 خرداد) در كاخ مظفري دارآباد رونمايي شد.

اين مجموعه کتاب به همت سازمان ميرا‌ث‌ فرهنگي، صنايع ‌دستي و گردشگري استان تهران در دو جلد «هنر و معماري» و «سفال» منتشر شده است.

در اين كتاب مجيد يوسف‌زاده مباحثي مانند لايه‌نگاري سفال ازبکي در برش پله‌اي، سفال عصر آهن، سفال مادي و... را از نظر گذرانده است. 

در مراسم رونمايي از اين مجموعه كتاب مدير کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان تهران گفت: اين کتاب به اذعان متخصصان از کتاب‌هاي مرجع دانشجويان در رشته باستان‌شناسي و هنر خواهد بود.

ابراهيم لاريجاني اضافه کرد:  18 جلد از گزارش‌هاي باستان‌شناسي که در اداره کل ميراث فرهنگي تهران صورت گرفته را از بايگاني خارج کرده و براي استفاده پژوهشگران و علاقه‌مندان منتشر خواهيم كرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها