سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶
آثار 3 نویسنده معروف روسیه در زندان

راتکو ملادیچ فرمانده سابق صرب‌هاي بوسني که در بازداشت به سر می‌برد، از مقامات دادگاه تقاضا کرده آثار گوگول، تولستوی و تورگنیف را برایش به زندان ببرند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سامانه "ایتار تاس" روسیه، راتکو ملادیچ فرمانده نظامی صرب‌های بوسنی که به اتهام قتل بیش از 8000 مسلمان در بازداشتگاه این کشور به سر می‌برد، از مقامات دادگاه تقاضا کرده تا آثار گوگول، تولستوی و تورگنیف نویسندگان سرشناس قرن 19و 20 روسیه را برای مطالعه او فراهم كنند. وی یک دستگاه تلویزیون و توت فرنگی نیز درخواست کرده است!

به گفته این خبرگزاری، ملادیچ همچنین تقاضا کرده تا به او اجازه بدهند به ديدار قبر دخترش در بلگراد برود. دختر او در سال 1994میلادی در 23سالگی خودکشی کرده بود.

نیکولای گوگول(1809-1852)، لئو تولستوی(1828- 1910 ) و ایوان تورگنیف (1818-1883) از نویسندگان سرشناس روسیه اند كه آثارشان هنوز در میان كتاب دوستان از محبوبیت زیادی برخوردار است.

راتکو میلادیچ که اکنون منتظر حکم دادگاه بین‌المللی نظامی لاهه است از 10 سال پيش براي نسل كشي در تعقيب بود و چندی پيش از سوی مقامات امنیتی صرب بازداشت شد. گفته می‌شود او نقشي تعيين كننده در قتل عام مردم مسلمان این کشور و به ويژه جوانان و مردان داشت. 

گزارشگر:شاه منصور شاه میرزا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها