پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵
جیمز باند جدید از امروز در کتاب فروشی‌ها

جیمز باند جدید به قلم جفری دیور‌ نویسنده آمریكایی دیروز با سقوط آزاد یک رنجر رونمایی شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از رویترز، جیمز باند که همواره یک منبع کسب درآمد برای هالیوود بوده، این بار دل ناشران را برای یك فروش خوب برده و هنوز به عنوان یک منبع بالقوه درآمد برای صنعت نشر محسوب می شود.
 
دیور نویسنده آمریکایی که برای آثاری چون مجموعه« منظومه لینکلن» و «رقص کاترین» شناخته شده است، دیروز در حالی که یک نسخه از کتابش را در دست داشت در مراسمی نمایشی «کارت سفید» را رونمایی کرد.
 
او گفت: هشت ماه صرف نوشتن این کتاب کرده است. برای نوشتن این کتاب باید خیلی مطالعه و کار می کردم و بیش از هر چیز باید به نکات ظریفی که در انگلیس و زبان آن رایج است و با انگلیسی آمریکایی تفاوت دارد، آشنا می شدم. 

دیور که معتقد است شخصیت هایی که در کتاب های جنایی قبلی اش آفریده، به شخصیت جیمز باند نزدیک بوده اند، در این کتاب فصل جدیدی در زندگی جاسوس كهنه‌كار بریتانیایی ‌جیمز باند‌ گشوده است.
او گفت: «می دانستم میلیون ها طرفدار جفری دیور در سراسر جهان منتظر چه هستند».
 
وی افزود: طرفداران من منتظر کتابی سریع هستند که ماجراها در آن پشت سر هم اتفاق بیفتند و پر از چالش باشد. اما برای من یک سوال دیگر هم مطرح بود و آن اینکه طرفداران یان فلمینگ منتظر چه هستند؟ برای همین شش ، هفت ماه را وقت خواندن همه کارهایی کردم که فلمینگ نوشته بود.  البته من همه این آثار را قبلا خوانده بودم و این بار آنها را بازخوانی کردم. 

ماجرای «کارت سفید» در زمان حال و در صربستان و دوبی می گذرد و با ماجرهای ملموس این دوره مربوط است. در این کتاب جیمز باند به صربستان می رود، به زبان صربی حرف می زند، کباب محلی می خورد و با نیروهای امنیتی آنجا وارد عمل می شود و سرانجام هم جهان را نجات می دهد.

دیور که در سال 2004 جایزه انجمن نویسندگان جنایی یان فلمینگ را دریافت کرده به‌عنوان بهترین جانشین برای خالق انگلیسی جیمز باند شناخته شد و کار نوشتن دنباله ای جدید بر داستان های مامور مخفی انگلیسی به او واگذار شد. او جایزه داگر را نیز برای «‌باغ غول‌ها»‌ دریافت كرده و با نظر مثبت مننقدان روبه‌رو شده بود. 

او‌ تاكنون 28 رمان نوشته و بیش از 20 میلیون نسخه از آثارش به فروش رسیده است. بر مبنای یكی از آثار او با نام «‌كلكسیونر استخوان»‌ در سال 1999 فیلمی با حضور دنزل واشنگتن و آنجلینا جولی ساخته شد. 

این در حالی‌ست كه تاكنون بیش از 100 میلیون نسخه از آثار جیمز باند به‌قلم ‌یان فلمینگ‌ در جهان به فروش رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها