چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳

«فرانک شتسینگ» نویسنده آلمانی برای نگارش رمان پرفروش «توده» که تا کنون چندین جایزه ادبی را درو کرده است ، جایزه ادبی «ای اف ام – گئومار مرس» سال 2011 را نيز دریافت کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این نویسنده 53 ساله در جریان برگزاری مراسمی در روز دوشنبه 2 خرداد در شهر «کیل» این جایزه 10 هزار یورویی را به خاطر موفقیت ویژه در فراهم سازی ارتباطات علمی در رمان «توده» کسب کرد.
 
این رمان علمی – تخیلی که در سال 2004 در 992 صفحه در انتشارات فیشر منتشر شد باعث شد انستیتو علوم دریایی «لایبنیتس» موسوم به «ای اف ام – گئومار» در سطح وسیعی شناخته شود. 

«کارستن شوانکه» مجری «زد د اف» در این مراسم در تحسین این نویسنده گفت : «شتسینگ» در این رمان خود یک موضوع علمی موشکافانه را در قلب یک داستان هیجان‌انگیز و جالب درآورده است. 

رمان «توده» که در 27 کشور بیش از 4 میلیون جلد فروش داشته، پیش از این جایزه بین‌المللی کتاب کورنی 2004 در بخش کتاب داستانی و جایزه علمی تخیلی آلمان در سال 2005 را کسب کرده است. نویسنده در این کتاب طغیان جهانی طبیعت در مقابل بشریت را روایت کرده است. یک سناریوی فاجعه‌انگیز جهانی بین کشورهای نروژ، کانادا، ژاپن و آلمان و یک رمان سرشار از ماجراهای روانشناسانه و سیاسی. 

در این کتاب اتفاق‌هاي گوناگونی در نقاط مختلف جهان اتفاق می‌افتد؛ یک ماهیگیر در پرو بدون هیچ ردی ناپدید می‌شود، موجودات زنده عجیب و غریبی در تمام منطقه کف دریای نروژ دیده می‌شوند و در سواحل بریتیش کلمبیا تغییرات وحشتناکی رخ مي‌دهد. در ظاهر هیچ یک از این اتفاقات به هم مربوط نیستند ولی «زیگور یوهانسون» زیست شناس نروژی اینگونه فکر نمی‌کند و از طرف دیگر یک نهنگ شناس هندی در می‌یابد که یک فاجعه در حال رخ دادن است. 

«فرانک شتسینگ» متولد سال 1957 در شهر کلن است. او تحصیلکرده رشته علوم ارتباطات است و از اوایل آخرین دهه قرن 20 کار نویسندگی را آغاز کرد. «محدودیت» عنوان دیگر رمان موفق این نویسنده است که هم اکنون در شهر کلن زندگی و کار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها