چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
انتشار مجموعه گفت‌وگوهای منتشرنشده با منوچهر احترامي

كتابي درباره منوچهر احترامي شامل گفت‌وهاي منتشر نشده با وي، به كوشش عبدالجواد موسوي منتشر خواهد شد. اين كتاب همچنین دربرگيرنده سلسله‌ای از مقالات پژوهشي درباره آثار اين طنزپرداز به قلم يوسفعلي ميرشكاك، اسدلله امرايي، رويا صدر و برخي ديگر از نويسندگان است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، موسوي درباره اين كتاب كه در راستاي انتشار مجموعه آثار طنز انتشارات سوره مهره به چاپ مي‌رسد، توضيح داد: در اين كتاب مقالاتي از ابوالفضل حري، يوسفعلی ميرشكاك، اسدالله امرايي، رويا صدر و برخي ديگر از نويسندگان گنجانده شده است و اين نويسندگان سعي داشته‌اند در مقالاتشان آثار زنده ياد احترامي را با نگاهي منتقدانه تحليل كنند. 

وي افزود: گفت‌وگوهايي منتشر نشده با اين نويسنده و طنزپرداز نيز بخش‌هاي ديگري از اين كتابند. اين كتاب در واقع ششمين شماره از مجموعه طنز اين انتشارات است كه با رويكردي پژوهشي براي تحقيق علاقمندان و پژوهشگران منتشر مي‌شود. 

موسوي همچنين با اشاره به انتشار مجموعه آثار جيبي انتشارت اميركبير در حوزه ادبيات كلاسيك اضافه كرد: گزيده آثاري از كتاب «مصيبت‌نامه» عطار را نيز در انتشارات اميركبير آماده انتشار دارم. اين كتاب در راستاي انتشار گزيده آثار بزرگان ادبيات فارسي اين ناشر منتشر مي‌شود. 

وي در پاسخ به سوالي مبني بر دليل انتخاب «مصيبت‌نامه» از ميان آثار متعدد عطار گفت: اين اثر از وجوهي يكي از درخشان‌ترين آثار اين شاعر است كه جنبه‌هاي طنز در آن بيش از ديگر آثار او ديده مي‌شود. 

اين شاعر در پاسخ به این پرسش كه «معيار شما در گزينش‌ها آثار اين بزرگان مبتني بر چه مواردي بوده است؟» گفت: معيار اين است كه بخش‌هايي قابل فهم‌تر استخراج شوند تا خوانش و درك آن براي مخاطب جوان آسا‌ن‌تر صورت گيرد. در نهايت، انگيزه اين مجموعه آشنايي با اين كتاب‌ها و ايجاد عادت به مطالعه اين آثار در ميان علاقمندان است. اين مجموعه كتاب‌ها با يك مقدمه مفصل درباره زندگي و اختصاصات آثار شاعر يا نويسنده به چاپ مي‌رسند.

تا به حال گزيده آثاري از بيدل، اقبال، مولانا و حزين لاهيجی در اين انتشارات به چاپ رسيده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها