سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
ضرورت استمرار كارگاه‌هاي آموزش نشر

رييس اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران، عصر روز گذشته (دوشنبه 2 خرداد) در مراسم افتتاح بيست و سومين دوره آموزش كوتاه مدت صنعت نشر گفت: برپايي دوره‌هاي آموزش كوتاه مدت صنعت نشر حركت ارزشمندي در حوزه نشر كتاب است كه استمرار آن را به فال نيك مي‌گيريم.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، نادر قدياني دوشنبه شب در جمع اعضاي هيات مديره و فراگيران اين دوره‌ آموزشي با بيان اين مطلب گفت: استقبال بيش از ظرفيت از اين دوره‌هاي آموزشي، نشانگر اهميت آن براي مخاطبان و دست‌اندركاران نشر و ضرورت استمرار اين دوره‌ها‌ است.

در ادامه اين نشست، رييس كميسيون آموزش اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران نيز در سخناني اظهار كرد: در اين دوره‌ها تكيه اصلي بر جنبه كاربردي آموزش‌ها و اثرگذاري آن بر بدنه صنف است.

فتح‌الله فروغي افزود: در تلاشيم بستر اجرايي براي برگزاري دوره‌هاي آموزش تخصصي حوزه نشر در اتحاديه فراهم شود تا جمع گسترده‌تري از مخاطبان را پوشش دهيم.

وي همچنين از افزايش ساعات تدريس برخي از دروس اين دوره خبر داد و گفت: ساعات درس «توليد چاپي» با هدف آموزش مبحث ليتوگرافي به مخاطبان از 6 به 8 ساعت افزايش يافته است.

فروغي تصريح كرد: از طرفي ساعات تدريس مبحث كليات نشر از 6 به 2 ساعت كاهش پيدا كرده است، زيرا در نظرسنجي‌هاي سابق بيشتر شركت‌كنندگان خواستار كاهش زمان اين مبحث شده بودند.

وي درباره ديگر مباحث اين كارگاه عنوان كرد:‌ مخاطبان در اين كارگاه با مراحل سه‌گانه توليد كتاب شامل توليد فرهنگي، توليد هنري و فني و توليد چاپي آشنا مي‌شوند.

وي ادامه داد: مباحثي چون روابط عمومي در نشر، نيازسنجي و بازاريابي از ديگر مطالبي است كه با تغييراتي در متون آموزشي در اين دوره گنجانده شده است.

فروغي با بيان اينكه مباحث نوين صنعت نشر در اين دوره ارايه مي‌شود، اظهار كرد:‌ فروش اينترنتي و توليد كتاب الكترونيك به عنوان يكي از مباحث مغفول حوزه كتاب، در اين دوره مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

بيست و سومين دوره آموزش كوتاه مدت صنعت نشر با حضور 30 نفر از فعالان حوزه‌هاي مختلف نشر به مدت 8 هفته در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 16:30 تا 19:45 در سالن اجتماعات اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها