سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
بازچاپ 2 اثر از رولد دال برای كودكان

«ماتيلدا» و «آدم كوچولوها» دو اثر از «رولد دال» نويسنده مشهور انگليسي است كه توسط انتشارات افق تجديد چاپ شده‌اند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، انتشارات افق كتاب «ماتيلدا» اثر «رولد دال» نويسنده انگليسي را نخستين بار در سال 1386 و با ترجمه پروين علي‌پور منتشر كرده بود و اكنون آن را براي پنجمين بار راهي كتاب‌فروشي‌ها كرده است. 

اين كتاب، روايتگر ماجراي دختري به نام «ماتيلدا» است كه مي‌تواند در سه سالگي كتاب بخواند آن هم در خانواده‌اي كه نه تنها پدر و مادرش هيچ توجهي به او ندارند، بلكه او را كودكي نادان مي‌دانند، آن هم دليل دانايي زياد! 

ماتيلدا از سوي خانواده‌اش هيچ حمايتي نمي‌شود و تنها «خانم هاني» معلم كلاس اولش سعي مي‌كند با رفتارهاي نادرست اين خانواده معتاد به تلويزيون مقابله كند.

«رولد دال»، همواره از تلويزيون به عنوان عامل مخرب روح كودكان ياد مي‌كرد و در «ماتيلدا» به وضوح شاهد اين موضوع هستيم: خانواده‌اي كه به طرز اعتيادآوري به تماشاي تلويزيون مي‌پردازند در حالي‌كه كودك علاقه‌مند به كتاب خود را مسخره مي‌كنند!

ماتيلدا نخستين بار در سال 1988 منتشر شده و اين روزها چاپ پنجم آن به همت انتشارات افق در كتاب‌فروشي‌هاست.

«آدم كوچولوها» ديگر اثر رولد دال با ترجمه «محبوبه نجف‌خاني» براي چهارمين بار منتشر شده است. «دال» در اين كتاب زندگي «بيلي» را روايت مي‌كند كه از خوب بودن خسته شده و مي‌خواهد به جنگل گناه برود؛ حتي اگر آنجا پر از خون‌آشامك‌ها و غول‌هاي سبز يك چشم باشد: «من بالاخره مي‌روم و يك ذره هم نمي‌ترسم!»
رولد دال اين كتاب را در سال 1991 نوشته و منتشر كرده است. 

تصويرگري «ماتيلدا» و «آدم كوچولوها» را «كوئنتين بليك»، تصويرگر هميشگي آثار رولد دال و برنده جايزه هانس كريستين آندرسن انجام داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها