پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۵
فردا، روز ادبیات اروپا در ویتنام

روز ادبیات اروپا برنامه ای است که دوستداران کتاب در ویتنام با کتابهای اروپایی همراه می شوند. این برنامه 27 و 28 می (ششم و هفتم خرداد) در هانوی پایتخت ویتنام برگزار می شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ویتنام نت، بنیاد گوته، مرکز فرهنگی فرانسه، هیات نمایندگان بروکسل، سفارت ایتالیا و سفارت دانمارک از بانیان این برنامه فرهنگی هستند و جدیدترین کتابهایشان را که اخیرا به ویتنامی ترجمه شده ارائه خواهند داد. 

«لورنزا آنگلونی» سفیر ایتالیا در ویتنام در این مراسم سخنرانی می کند و به ادبیات ایتالیا خواهد پرداخت. وی همچنین به معرفی کتاب «آیا این یک انسان است؟» نوشته پریمو لوی که سال گذشته به ویتنامی منتشر شد و دو کتاب کودک «کرم های شب تاب» و «ماتئی و پدربزرگ» نوشته روبرتو پیومینی می پردازد. 

در این مراسم 4 اثر از ادبیات آلمانی نیز مورد توجه قرار می گیرد که آنها نیز به ویتنامی ترجمه شده اند. 

در این رویداد فرهنگی برای کودکان نیز کتاب هایی ارائه می شود. کنفرانس ها و سالن بازی های کامپیوتری و سرگرمی های فرهنگی نیز از دیگر بخش های این رویداد فرهنگی است. 

در شب ادبیات آلمانی و ایتالیایی که در بنیاد گوته برگزار می شود نیز برخی از نویسندگان دو کشور حضور می یابند و با دوستدارانشان به مذاکره می پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها