جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
بزرگترین نمایشگاه کتاب حوزه اسکاندیناوی در راه است

نمایشگاه کتاب «گوته بورگر» موسوم به «بوک و بیبلیوتک» که بزرگترین نمایشگاه کتاب کشورهای حوزه اسکاندیناوی به شمار می رود، امسال با تمرکز بر ادبیات سه کشور آلمانی زبان سوییس، آلمان و اتریش در کشور سوئد برگزار می شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، در این نمایشگاه که هر سال در حدود 100 هزار بازدیدکننده دارد و امسال از 22 تا 25 سپتامبر (31 شهریور تا 3 مهر) برگزار می شود ، ادبیات جوان و مهیج این سه کشور که میهمانان این نمایشگاه خواهند بود ، در مرکز توجه قرار خواهد داشت. 

«آنا فالک» مدیر عامل این نمایشگاه در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما از برگزاری نمایشگاه امسال با تاکید بر «سه کشور؛ یک زبان، آلمان، اتریش، سوییس» بسیار خوشحالیم. نسبت به این حوزه زبانی علاقه و توجه بسیار زیادی وجود دارد. عده بسیاری مایل هستند تا با ادبیات این کشورها آشنا شوند و با نویسندگان محبوب خود ملاقات و نام های تازه ای را کشف کنند. ما همچنین امیدواریم که این تمرکز باعث ترجمه بیشتر آثار ادبی این کشورها به زبان سوئدی شود. 

«توبیاس ووس» مدیر بخش بین الملل نمایشگاه کتاب فرانکفورت و از همکاران بخش کشورهای میهمان نمایشگاه گوته بورگر نیز اظهار داشت: مردم سوئد در این نمایشگاه این امکان ویژه را پیدا می کنند که جنبه های مختلف زبان آلمانی و ادبیات آلمانی زبان را در همه ابعاد آن کشف کنند. برنامه های گسترده تدارک دیده شده شامل برنامه های کتابخوانی، ساعات امضا و نمایشگاه ها است و همه ما بسیار هیجان زده ایم که بدانیم با حضورمان چه بازتابی در کشور سوئد خواهیم داشت. 

بتینا بالاکا، فریدریش بوخ مایر، دیمیتری دینف، آنا میگوچ، ریچارد اوبرمایر، ولفگانگ پتریش ، دورون رابینویسی ، آنگلیکا رایتسر و راشل فان کوجی نویسندگان اتریشی هستند که به این نمایشگاه می آیند. 

انتظار می رود که از کشور آلمان نیز آرنه بلشتورف، کورنلیا فونکه، نورا گومینگر، نینا هاگن، مارکوس هایتز، فلیسیتاس هوپه، کریستینا مادیت – سینکه ، کلمنس میر ، ترزیا موراس، سیلکه شویرمان، توماس اشتاین فلد ، اووه تیم و بندیکت ولس در این نمایشگاه حاضر شوند و علاوه بر این ملیندا نادج آبونجی، گابریله آلیوس ، دوروته المیگر ، پتر اشتام و پتر فون مت نیز نویسندگان سوییسی حاضر در این نمایشگاه باشند. 

نمایشگاه کتاب گوته بورگر امسال با همکاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت ، انستیتو گوته سوئد، انجمن مرکزی کتاب فروشان اتریش، اتاق اقتصادی اتریش، وزارت امور خارجه اتریش، وزارت فرهنگ اتریش، انجمن ناشران و کتابفروشان سوییس، بنیاد فرهنگی سوییسی «پرو هلوتیا» و سفارتخانه های سه کشور آلمان، اتریش و سوییس در کشور سوئد برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها