جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
برای مطالعه، برنامه‌ی دقيق داشته باشيد

مديركل كتاب‌خانه‌هاي عمومي استان يزد در جمع دانش‌آموزان كتاب‌يار اين استان گفت: شرط اثربخشي ارتباط با كتاب، هدف‌مند بودن مطالعه و برنامه‌ريزي براي مطالعه است.

ايبنا نوجوان: مديركل كتاب‌خانه‌هاي استان يزد در نخستين همايش كتاب‌ياران مدارس، با اشاره به اين‌كه بسياري از دانشمندان بزرگ شيعه، يا كتاب‌دار كتاب‌خانه‌هاي بزرگ بوده و يا مدت زيادي از حيات علمي خود را در كتاب‌خانه سپري كرده‌اند، گفت: كتاب‌خانه يك مركز آموزشي مادام‌العمر است و ارتباط دايمي با كتاب، سبب دانش‌پژوهي و كسب علم در همه‌ي زندگي و حالات فرد مي‌شود. 

«محمدحسن علايي» ارتباط با كتاب را باعث تكامل انسان دانست و اظهار داشت: شرط اثربخشي اين ارتباط، هدف‌مند بودن مطالعه و داشتن يك برنامه‌ي مطالعاتي منظم است. 

او افزود: با توجه به اين‌كه مطالعه از روي علاقه، به‌ويژه براي دانش‌آموزان اثربخش‌تر و ماندگارتر خواهد بود، بايد برنامه‌هايي طراحي و تنظيم شود كه اشتياق و علاقه‌ي دانش‌آموزان را به مطالعه زياد كند. 

مديركل كتاب‌خانه‌هاي عمومي يزد در جمع كتاب‌ياران دختر و پسر استان همچنين به تشريح طرح «هاتف كتاب» پرداخت و خاطرنشان كرد: كتاب‌ياران نوجوان و جوان مي‌توانند به عنوان بهترين هاتفان كتاب عمل كنند و از يك سو دانش‌آموزان مدارس خود را به مطالعه ترغيب و از سوي ديگر، فرهنگ كتاب‌خواني را در خانواده‌هاي خود نهادينه كنند. 

او افزود: هدف اين طرح در مدارس اين است كه كتاب در كتاب‌خانه‌هاي مدارس نماند و كتاب‌هاي سودمند به‌صورت چرخشي در اختيار همه‌ي دانش‌آموزان استان قرار بگيرد. 

آقاي علايي از كتاب‌ياران مدارس خواست مطالعه‌ي مفيد را مورد توجه جدي قرار دهند و تأكيد كرد: مطالعه‌اي مفيد است كه علمي را افزايش دهد، رفتاري را اصلاح كند و يا ذهني را تحت‌تأثير قرار دهد. 

در اين همايش كه با همكاري اداره‌كل كتاب‌خانه‌هاي عمومي استان يزد و سازمان دانش‌آموزي استان در تالار فرهنگيان يزد برگزار شد، كتاب‌ياران مقطع راهنمايي و دبيرستان مدارس استان سوالات خود درباره‌ي شرايط كتاب‌ياري و نحوه‌ي عضويت در طرح هاتف كتاب را مطرح كردند و پاسخ‌هاي خود را از آقاي علايي دريافت گرفتند. 

اين همايش 28 ارديبهشت در پژوهش‌كده‌ي تعليم و تربيت يزد برگزار شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها