جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
«قانون قبيله پدري» محمد هنرمند منتشر شد

«قانون قبيله پدري» نام رماني از محمد هنرمند است كه به تازگي منتشر و در نمايشگاه كتاب تهران عرضه شد. نويسنده در اين كتاب سعي داشته اختصاصات بارزي از زبان امروزي،‌ همراه با برخي واژه‌هاي بومي را در اقتضا با موقعيت‌هاي داستاني به كار گيرد.\

« به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اغلب بخش‌هاي اين رمان نويسنده دغدغه‌اي بومي يا اسطوره‌اي را با در نظر داشتن اختصاصاتي از روابط و دنياي روزمره نوشته است و سعي داشته در خلق برخي جزئي‌نگري‌ها در جهان داستاني‌اش از زباني طنز نيز بهره جويد.

اين در حالي است كه در اغلب بخش‌هاي داستاني اين كتاب شاكله داستاني به سمت ساختاري قصه‌اي پيش مي‌رود و وفاداري به روايت، بخش پررنگي از فضاي داستان‌هاي كوتاه اين مجموعه را به خود اختصاص داده است. 

در فصل «انعكاس نقره‌اي خورشيد» آمده است: «به او گفته بودم تصويري كه بعضي وقت‌ها آنسوي آينه مي‌بينم، خطري را متوجه زندگي مشتركمان نمي‌كند. گفته بودم در فرهنگ قبيله‌اي ما، اولين عشق هر دلداده‌اي با دختر دلخواهش، اين‌گونه كليد مي‌خورد.. دختر در جايي، پس صخره‌اي، سايه سار درختي يا لب چشمه‌اي كمين مي‌كند..»

رمان «قانون قبيله پدري»، اواخر اسفند سال گذشته (89) به شمارگان 1100 نسخه از سوي نشر «نگيما» راهي بازار كتاب شد. اين كتاب 160 صفحه و قيمت آن 3500 تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها