شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۴

مدير انتشارات جويا با اشاره به اين‌كه ناشران توانايي اداره نمايشگاه را دارند، پيشنهاد كرد نمايشگاه كتاب توسط خود ناشران برگزار شود./

مدير انتشارات جويا در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين‌كه نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران وجهه ملي دارد و تنها نمايشگاهي است كه در خاورميانه در اين حد وسيع برگزار مي‌شود، گفت: در هيچ جاي دنيا از نمايشگاه كتاب اين همه استقبال نمي‌شود، بنابراين با اين همه پتانسيل كه اين نمايشگاه دارد، بايد تمهيداتي انديشيد كه بي‌نظمي در نمايشگاه به حداقل برسد. 

رضا جولايي با اشاره به اين كه ناشران، قدرت مديريت نمايشگاه را دارند و در هر گروهي، ناشران متخصص مي‌توانند آن بخش را به خوبي مديريت كنند، گفت: از زماني كه مديريت بخش كودك و نوجوان را انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان در دست گرفته است، توانسته كيفيت اين بخش را بالا ببرد. ساير ناشران نيز مي‌توانند اين كار را انجام دهند.

وي با اشاره به اين‌كه بهتر است كودكان و نوجوانان، خود كتاب‌هايشان را انتخاب كنند، گفت: در ايران روحيه پدرسالارانه يا مادرسالانه‌اي داريم كه باعث مي‌شود والدين به جاي بچه‌هاي تصميم بگيرند. كتاب‌ها از فيلترهاي مختلف گذر مي‌كنند و مقدار زيادي از ترس والدين بي‌مورد است.
 
او اظهار داشت: بچه‌ها كتابي را كه به اجبار به دست آنها مي‌دهند دوست ندارند به همين سبب شوق مطالعه در آنها كم مي‌شود. كتاب براي كودكان و نوجوانان است پس بايد به آنها اين آزادي را بدهيم كه هر آنچه را مي‌خواهند انتخاب كنند.

جولايي يادآور شد: براي آموزش انتخاب كتاب مناسب بايد طور ديگري عمل كرد؛ آموزش و پرورش با كمك كتابداران مدارس بهتر مي‌تواند اين كار را انجام دهد.

انتشارات جويا با 65 عنوان كتاب براي نوجوانان كه بيشتر آنها در موضوعات تاريخي و قصه و داستان اند، در بيست و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران كه امروز به كار خود پايان داد، شركت كرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها