شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
نمايش اقتباسي «مكبث» به آوینیون راه یافت

نمایش «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث» به طراحی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی به فستیوال تئاتر آوینیون فرانسه راه یافت. اين اثر براساس نمايشنامه «مكبث» شكسپير نوشته شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي نمايش، این نمایش که کاری از گروه تئاتر «تی توک» بندرعباس است از 24 تیر ماه (15 جولای ) به مدت دو هفته در یکی از سالن‌های شهر آوینیون اجرا می‌شود. 

این اثر که اقتباسی از نمایشنامه «مکبث» شکسپیر است براساس آیین‌های بومی و مراسم زار منطقه جنوب ایران با نگاهی طنزآمیز اجرا می‌شود که در آن مکبث برای بابا زارشدن دست به جنایت می‌زند و از پادشاهی اسکاتلند به بابا زاری اهل هوا در جنوب ایران می‌پیوندد. 

داود اسلامی، محمد سایبانی، فریبا امیری، مجید کشاورز، مریم حکمت، مسعود اولی‌بندری و بهروز عباسی بازیگران این اجرا هستند. 

موسیقی این نمایش نیز که اثر تلفیقی از موسیقی‌های جنوب ایران، آفریقا و هند است توسط رضا عباسپور آهنگسازی شده است. رضا کولغانی و پیمان بخشی نیز به عنوان خواننده و نوازنده گروه را همراهی می‌کنند. 

صدیقه غلامی دستیار کارگردان و طراح پوستر و بروشور، علی صادقی‌خواه مسوول امور بین‌الملل، فروغ سجادی مدیر برنامه‌ریزی و تبلیغات گروه هستند. 

«تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث» که سال 88 جایزه بهترین نمایش بخش تجربه‌های نو بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را نیز دریافت کرد، شهریور 89 در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرای عمومی شد. 

این نمایش خرداد در بندرعباس بار دیگر اجرای عمومی خواهد شد. 

فستیوال تئاتر آوینیون یکی از معتبرترین فستیوال‌های تئاتر دنیاست که تابستان هر سال در فرانسه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها