جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۹
مَنا بر ثبت حقايق انقلاب اسلامي اهتمام كند

دكتر علي‌اكبر ولايتي، مشاوره ولي‌فقيه در امور بين‌الملل گفت: اگر حوادث مرتبط با انقلاب اسلامي و آنچه در گذشته رخ داده، در قالب كتاب مكتوب نشوند، آيندگان از آن‌ها مطلع نخواهند شد. بنابراين نياز است مجمع ناشران انقلاب اسلامي به تدوين و ثبت وقايع انقلاب اهتمام كند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، دكتر علي‌اكبر ولايتي، مشاور ولي‌فقيه در امور بين‌الملل در حاشيه بازديد از بيست‌وچهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، بر اهميت نگارش و انتشار كتاب درباره انقلاب اسلامي تاكيد كرد و اظهار داشت: اين انقلاب، مراحل مهمي را پشت سر گذاشته كه بايد به ثبت آن در قالب كتاب و نشريه اهتمام شود.

وي با اشاره به نگارش تاريخ انقلاب توسط نويسندگان صاحب قلم، تصريح كرد: آيندگان به دانستن و كسب تجربه از انقلاب اسلامي نياز دارند و نبايد ارزش‌هاي آن محو شود. براي مثال، بخش‌هاي بسياري از تاريخ وجود دارند كه به خاطر سهل‌انگاري در ثبت حوادث، از آن‌ها بي‌خبريم.

مشاور ولي‌فقيه درامور بين‌الملل، با اشاره به انقلاب اسلامي به عنوان مبناي بازسازي مجدد هويت ايراني و اسلامي، افزود: اگر حوادث مرتبط با انقلاب اسلامي و آنچه در گذشته رخ داده، در قالب كتاب مكتوب نشوند، آيندگان از آن‌ها مطلع نخواهند شد. زيرا آينده بر مبناي فعاليت‌هاي گذشتگان ساخته مي‌شود.

دكتر علي‌اكبر ولايتي در پايان به اهتمام مجمع ناشران انقلاب اسلامي در تدوين و ثبت وقايع انقلاب اسلامي تاكيد كرد.

همچنين ولايتي با حضور در غرفه انتشارات اميركبير، از مجموعه 6 جلدي‌اش با عنوان "بارقه‌هاي آفتاب"، منتخب زندگي‌نامه 110 چهره آفرينندگان فرهنگ و تمدن اسلام و بوم ايران، رونمايي كرد.

در يكسال گذشته 35 عنوان كتاب از دكتر علي‌اكبر ولايتي توسط انتشارات اميركبير به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها