چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
نسخه نفيس «اطلس خط» به نمايشگاه كتاب رسيد

كارشناس اطلاع‌رساني انتشارات سروش از چاپ نسخه نفيس «اطلس خط» اثر استاد فضائلي، خطاط و خوشنويس برجسته ايران خبر داد و گفت: اين كتاب امروز از چاپخانه خارج و در نمايشگاه كتاب عرضه شده است./

 عليرضا صمدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، عنوان كرد: كتاب «اطلس خط» پيش از انقلاب اسلامي توسط استاد فضائلي براي نخستين بار منتشر شد كه پس از انقلاب مورد تجديد چاپ قرار گرفت و سپس نسخه آن ناياب شد. اين اثر با هدف پاسداري و صيانت از خط فارسي و اسلامي تدوين شده كه اكنون نسخه نفيس آن به نمايشگاه كتاب رسيده است.

وي با اشاره به اينكه نسخه نفيس «اطلس خط» پس از 30 سال از سوي انتشارات سروش منتشر شده است، افزود: اين كتاب نتيجه پژوهش و تلاش چندين ساله فضائلي در حوزه تاريخ خطوط  اسلامي است.

صمدي، مخاطبان اين كتاب را جامعه خوشنويس و پژوهشگران حوزه خط ايراني و اسلامي دانست و توضيح داد: چاپ نخست اين اثر با بهاي 750 هزار ريال و تخفيف 20 درصد در نمايشگاه كتاب عرضه شده است. 

كارشناس اطلاع‌رساني انتشارات سروش گفت: نسخه نفيس «اطلس خط» نيمه اول خرداد ماه در انتشارات سروش رونمايي خواهد شد. 

وي در پايان اظهار داشت: از جمله ديگر آثار استاد فضائلي مي‌توان به «تعليم خط»، «تفسير سوره حمد»، «كتيبه‌هاي اماكن متبركه در عتبات عاليات و حرم امام رضا(ع)» اشاره كرد.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 24 ارديبهشت در مصلاي امام خميني (ره) داير است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها