چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
نمايشگاه نيجريه ميزبان كتابخوانان نيجريايي

دهمين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب نيجريه كه به همت بنياد كتاب نيجريه از 9 مي (دوشنبه 19 ادريبهشت) در بندر لاگوس آغاز شده، تا شنبه 14مي به كار خود ادامه مي‌دهد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از آل افريكا،در اين نمايشگاه ناشران، نويسندگان، كتابفروشان و فعالان عرصه صنعت نشر از سراسر دنيا حضور دارند و مسئولان برگزاري اين رويداد فرهنگي در تلاشند مردم نيجريه به‌ويژه كودكان را با كتابخواني مانوس‌تر كنند. 

امسال بيش از 135 غرفه در اين رويداد فرهنگي برپا شده و كشورهايي چون ايالات متحده آمريكا، بريتانيا، امارات متحده عربي، سنگاپور، مالزي، هندوستان، پاكستان، آفريقاي جنوبي، كنيا، اوگاندا، زيمبابوه، كامرون، سنگال و غنا و نيز براي نخستين بار سازماني از هلند در اين نمايشگاه حضور دارند. 

يكي از ويژگي هاي نمايشگاه امسال نيجريه، برگزاري كنفرانس بين‌المللي با موضوع «تكنولوژي و آينده كتاب:معنايي براي صنعت كتاب آفريقا» بود كه ديروز برگزار شد و در آن درباره نقش تكنولوژي در توليد و عرضه كتاب در كشورهاي آفريقايي بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 

مسئولان اين رويداد فرهنگي، كودكان را نيز فراموش نكرده و برنامه‌اي چهار روزه براي آنان درنظر گرفته‌اند كه بسياري از ناشران كتاب هاي كودك در آن حضور دارند و كتاب هاي دوست داشتني و محبوب كودكان را عرضه مي‌كنند. سمينارها و كارگاه هايي نيز توسط مجمع ناشران نيجريه برگزار مي‌شود كه در آن‌ها درباره كتاب‌هاي كودك بحث و بررسي مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها