چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳
یادداشت‌های روزانه ریگان کتاب شد

22 سال بعد از خروج ریگان از کاخ سفید، یادداشت‌هاي پراكنده روزانه او در قالب یک کتاب منتشر شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پولیتیکو، مجموعه دست نوشته های رونالد ریگان که سه شنبه با عنوان « یادداشت ها: مجموعه حکایت ها و دانش شخصی رونالد ریگان» منتشر شده، حاصل یادداشت های شخصی او از مسایل روز، نقل قول های جالب توجه و حتی لطیفه‌هایی است که او به مدت چند دهه آن‌ها را روی برگه یادداشت نوشته و در داخل کشوی میز خود نگهداری کرده است. اکنون 22 سال بعد از خروج ریگان از کاخ سفید، این یادداشت ها در قالب یک کتاب منتشر شده است.

بنیاد کارتر بهار سال قبل این یادداشت‌ها را در داخل یک جعبه پیدا کرد و داگلاس برینکلی تاریخ نگار آمریکایی که در سال 2007 نیز خاطرات ریگان را ویرایش کرده بود، این یادداشت‌ها را بر اساس موضوع سازماندهی و به صورت کتاب در آورده است. برینکلی که مقدمه این کتاب را نوشته،معتقد است که قدمت، انعکاس ایده‌های خردمندانه دیگران و بازتاب جهان بینی ریگان در این کتاب، آن را به یک آلبوم تصویری تبدیل کرده است.

بعضی از دست نویس های ریگان در این کتاب به دهه 1950، یعنی زمانی برمی‌گردد که او به عنوان سخنگوی شرکت جنرال الکتریک به نقاط مختلف آمريکا سفر می‌کرد. برینکلی دست نوشته‌های ریگان را بر اساس موضوعات مختلف به 9 فصل تقسیم کرده که مسایل مختلفی را از مذهب تا جنگ در بر می‌گیرد.

رسانه های آمریکایی که خبر انتشار این کتاب را منتشر کرده‌اند، بخش‌هایی از یادداشت‌های ریگان را نیز انتشار داده اند از جمله اینکه او در یکی از یادداشت‌های شخصی اش بخشی از سخنرانی ژنرال مک ارتور به کنگره در سال 1951 را نقل کرده که گفته بود:« برنامه های دولت مثل کهنه سربازان هرگز نمی‌میرند مگر اینکه آن ها را دور بریزیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها