چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
10 کتاب‌ کانون، الکترونیکی می‌شوند

طراح و کارگردان کتاب الکترونیکی «کاغذ بازی» از تولید 10 کتاب الکترونیکی جدید در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خبر داد.

ايبنا نوجوان: طراح و کارگردان کتاب الکترونیکی «کاغذ بازی» از تولید 10 کتاب الکترونیکی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: «طرح‌ها‌ی جدیدی برا‌ی ساخت و تولید کتاب الکترونیکی به انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارایه کرده‌ایم و قرار است اين كتاب‌ها تا تابستان امسال منتشر شوند و در اختیار مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و عموم مردم قرار گیرند.» 

«جلال وزیری» ادامه داد: «این کتاب‌های الکترونیکی براساس 10 کتاب داستانیِ «دیو دیگ‌به‌سر»، «درختی که پرنده‌ها را دوست داشت»، «دعای موش کوچولو»، «در جست‌وجوی خدا»، «تُن‌پیچ»، «من همانم»، «عدسک»، «قدم یازدهم»، «گفت‌وگوی رنگ‌ها» و «بابابرفی» به دو زبان انگلیسی و فارسی ساخته مي‌شوند.» 

او با بیان‌ این‌که کتاب‌های الکترونیکی ترکیبی از برنامه‌نویسی، گرافیک، فیلم و پویانمایی هستند، توضیح داد: «برای هر کدام از کتاب‌های الکترونیکی قالب متفاوتی طراحی شده است و کاربر در هر کتاب با فضای متفاوت و جدیدی روبه‌رو می‌شود.» 

وزيری، در ادامه افزود: «کتاب‌های طراحی‌شده پیش از تولید در اختیار تعدادی از اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گذاشته شد و از آن‌ها درباره‌ی ساختار و محتوای کتاب‌ها نظرخواهی كرديم. بر اين اساس، پیشنهادهای کودکان و نوجوانان نیز در توليد کتاب‌ها در نظر شد.» 

این طراح و کارگردان که همه‌ روزه برای ارایه‌ي توضیح درباره‌ی کتاب الکترونیکی «کاغذ بازی» در غرفه‌ی کانون در نمایشگاه کتاب حضور دارد، با ابراز خوشحالی از استقبال چشم‌گیر مردم از این محصولِ فرهنگی، گفت: برخلافِ نرم‌افزارهای دیگری که در بازار موجود است، کاغذبازی سرشار از نکته‌های کوچکِ مخفی است که کاربران به‌مرور آن‌ها را کشف خواهند کرد. این ویژگیِ «کاغذ بازی» برای بچّه‌ها جذّاب است. 

کتاب الکترونیکی «کاغذ بازی» هنر اوریگامی را آموزش می‌دهد. این مجموعه دارای الگوی کاغذ و تا است که در دوازده گروه طرح‌های ساده، گل‌ها و گیاهان، حیوانات، آبزیان، پرندگان، حشرات، ساخته‌های دست بشر، لباس‌ها، خوراکی‌ها، سرگرمی‌ها، حروف و اعداد ارایه شده است. هر طرح دارای تصویر، انیمیشن و راهنمای نوشتاری و صوتی به انتخاب کاربر است. این نرم‌افزار در غرفه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب عرضه شده است. 

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 24اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد بود. 

منبع خبر: روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها