جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
كتاب‌هاي تخصصي معماري و شهرسازي در غرفه طحان

انتشارات طحان، ناشر تخصصي معماري و شهرسازي با بيش از 70 عنوان كتاب تخصصي در زمينه معماري، شهرسازي، هنر و عمران به نمايشگاه كتاب آمده است./

ابوالفضل چلاغلو مدير انتشارات طحان به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين انتشارات با بيش از 70 عنوان كتاب در زمينه شهرسازي و معماري به نمايشگاه كتاب آمده است و كتاب‌هاي چاپ نخست و بازچاپ‌ها را در اختيار دانشجويان قرار داده است.  

وي به كتاب‌هاي چاپ نخست اين انتشارات اشاره كرد و گفت: «معماري و بازسازي اسپانيا در دوران اسلامي»، «معماري مساجد مدرن»، «معماري و شهرسازي سنتي در كشورهاي اسلامي»، «منظرپردازي در بولوارهاي شهري»، «ضوابط و مقررات استاديوم‌هاي ورزشي»، «معماري جهان اسلام ـ قبل از ايران»، «كاربرد هندسه و تناسبات در معماري»، «پاره‌اي از ضوابط و مقررات شهرسازي و معماري شهرداري تهران»، «نشانه‌هاي شهري»، «ارزش طراحي شهري و شهرسازي»، «درك بيان محيط شهري»، «ميادين شهري از معنا و مفهوم تا واقعيت آن در شهرهاي ايران» و «نصب و تنظيم درب كنترل از راه دور» از جمله كتاب‌هاي چاپ نخست اين انتشاراتند كه در نمايشگاه كتاب عرضه شده اند.

وي همچنين خاطرنشان كرد: كتاب «معماري زيست مبنا» نوشته دكتر هادي محمودي‌نژاد  در هفدهمين دوره جشنواره كتاب سال دانشجويي برگزيده گروه هنر و معماري شده است و اطلاعات بسيار خوبي را در اختيار دانشجويان رشته معماري مي‌گذارد.

وي به كتاب‌هاي بازچاپ انتشارات طحان در حوزه معماري نيز اشاره كرد و گفت: «اصول و مباني رنگ‌شناسي در معماري و شهرسازي»، «راهنماي جامع زبان تخصصي ويژه دانشجويان معماري»، «طراحي نورپردازي براي محيط‌ هاي آموزشي»، «مسكن بومي تركمن»، «طراحي داخلي فضا، نور، عناصر»، «معماري زيست مبنا»، «باغ ايراني از منظر بهشت قرآني»، «هايدگر براي معماران»، «انسان، طبيعت و معماري» از جمله كتاب‌هايي اند كه در بخش معماري عرضه مي‌شوند.

چلاغلو به كتاب‌هاي حوزه شهرسازي اشاره كرد و گفت: «به كمك طراحي»، «راهنماي طراحي شهري»، «برنامه‌ريزي و طراحي براي پياده‌ها»، «امنيت و طراحي شهري»، «فضا و مكان در طراحي شهري»، «طراحي شهري و سرمايه اجتماعي در فضاهاي شهري»، «مطلوبيت خيابان‌هاي شهري»، «نگرشي بر كيفيت فضايي خيابان‌هاي شهري»، «خلق فضاي قابل دفاع» و... در بخش كتاب‌هاي شهرسازي ارايه مي‌شوند. 

وي در ادامه سخنانش گفت: شركت انتشاراتي طحان گستر 8 سال فعاليت مستمر فرهنگي در زمينه نشر و توزيع كتاب‌هاي معماري و شهرسازي دارد و در تجهيز كتابخانه‌هاي دانشكده‌هاي معماري، شهرسازي و دفاتر تحقيقي و پژوهشي نقش عمده‌اي را ايفا مي‌كند.

مدير انتشارات طحان به كتاب‌هاي در دست چاپ نيز اشاره كرد و گفت: دو عنوان كتاب در زمينه «طراحي شهري» نوشته دكتر محمدباقر قالبياف، شهردار تهران را در دست انتشار داريم. همچنين كتابي با نام «جلوگيري از جرايم توسط طراحان شهري» نوشته سيد مناف هاشمي، معاون هماهنگي و برنامه‌ريزي شهرداري تهران در دست چاپ است.  

وي به فعاليت‌هاي انتشارات طحان اشاره كرد و گفت: ارايه كتاب‌هاي تخصصي در زمينه معماري، شهرسازي، عمران و هنر، توزيع كتاب‌هاي منتشره بيش از 500 ناشر در حوزه فعاليت‌هاي معماري و شهرسازي، برگزاري نمايشگاه دانشگاهي با تخفيف ويژه، قبول سفارشات چاپ و انتشار مقالات و كتاب‌هاي مراكز پژوهشي و تحقيقاتي،
معرفي آثار علمي، تحقيقاتي استادان و محققان در سايت تخصصي اين انتشارات و عرضه در نمايشگاه‌ها، كتابخانه‌ها و... از جمله فعاليت‌هاي انتشارات طحان است.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 24 ارديبهشت در مصلاي امام خميني (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها