پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
هشتمين نمايشگاه كتاب تسالونيكا گشوده شد

امروز (پنجشنبه) نمايشگاه سالانه بين‌المللي كتاب تسالونيكا در يونان در مركز نمايشگاهي تسالونيكا آغاز به كار كرد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از انجمن خبري يونان، امسال با شركت صدها ناشر و نويسنده از سراسر يونان هشتمين نمايشگاه كتاب تسالونيكا از پنجشنبه تا يكشنبه به مدت چهار روز برگزار مي‌شود.
 
اين رويداد فرهنگي بخشي از برنامه وزارت فرهنگ يونان تحت عنوان "گذرگاه‌هاي فرهنگي" است كه امسال به طور ويژه به عرضه محصولات فرهنگي تسالونيكا پرداخته و نويسندگان و ادبيات خاورميانه را به عنوان مهمانان ويژه در بين خود مي‌بيند.
 
سالن ادبيات خاورميانه با نيم‌نگاهي به تحولات گسترده سياسي در كشورهاي شمال آفريقا به نام "آن گاه كه باورها به پا مي‌خيزند" نامگذاري شده است. ناشران و نويسندگاني از كشورهاي مصر، الجزاير، تونس، پاكستان، اتيوپي، تركيه و ساير كشورهاي خاورميانه نيز در نمايشگاه شركت دارند و تازه‌هاي بازار كتاب در كشورهايشان را در معرض بازديدكنندگان قرار مي‌دهند.
 
در مجموع 500 ناشر و شركت فعال در زمينه چاپ و نشر كتاب همراه با 190 نويسنده از يونان و ديگر كشورها در نمايشگاه هشتم تسالونيكا شركت مي‌كنند. همچنين 170 برنامه معرفي كتاب، كنفرانسي بين‌المللي با موضوع "كتاب و آموزش" و ميزباني خاورميانه در اين رويداد فرهنگي برنامه‌ريزي شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها