جمعه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
گزارش پرفروش ترين كتاب‌هاي هفته ايتاليا

«آزادي» اثر مشهور «جاناتان فرانزن» كه در بسياري از كشورهاي جهان منتشر شده است، در حال حاضر در صدر جدول پرفروش‌ترين كتاب‌هاي ايتاليا قرار گرفته است.\

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)‌به نقل از سايت خبري آي.بي.اس،‌ اين كتاب از اول سپتامبر 2010در آمريكا منتشر شد و پس از آن نيز به ايتاليا رسيد. 

«فرانزن» در اين رمان خانوادگي، خانواده «برگلاند»‌را معرفي 
مي كند. خانواده‌اي كه در آن «والتر برگلاند» يك وكيل است كه در شركتي چند مليتي كار مي‌كند و به محيط زيست دلبستگي دارد. همسرش «پتي» ‌يك نابغه اسبق ورزش بوده، ‌اما اكنون سرخورده شده و مشكلش را با الكل و بعدها با حمله به بهترين دوست همسرش تسكين مي‌دهد. اين كتاب از سوي انتشارات «اينايودي» در ايتاليا منتشر شده است.

«هيچكس به تنهايي نجات نمي‌يابد» نوشته «مارگارت ماتزانتيني» كه در سال 2009 براي رمان «متولد شده» جايزه ارزشمند «كمپيلو»‌را دريافت كرده بود،‌ از رتبه نخست هفته گذشته به رده دوم رسيده است. اين رمان عاشقانه داستان زوج جواني است كه پس از ازدواج ارتباط عاطفي بين آن‌ها كم كم رنگ مي‌بازد. 
«هيچ كس به تنهايي نجات نمي‌يابد» محصول انتشارات «موندادوري»‌ بزرگ‌ترين ناشر در ايتاليا است.

«روبرتو ساويانو» نويسنده و روزنامه‌نگار ضدمافياي كشورش نيز در ادامه جنبش اعتراض‌آميزش به مافيا، با كتاب «با من بيا» از چندين هفته پيش به كتابفروشي‌ها برگشت و در حال حاضر در رده سوم قرار دارد. «با من بيا» راهي براي يادآوري موضوع هايي است كه برنامه تلويزيوني «با من بيا» بر اساس آن ساخته شد. برنامه‌اي كه چندي پيش با مخاطب‌هاي بسياري از تلويزيون ايتاليا پخش شد. 
نويسنده در اين كتاب مافياي «ندرانگتا»‌ را به شدت محكوم كرده است. اين كتاب محصول انتشارات «فلترينلي»‌ است.

«افسانه مرده خرسند» نوشته «آندره‌آ ويتالي»‌ در رده چهارم جدول است. اين رمان از سال 1843 آغاز مي‌شود و روزي آفتابي را توصيف مي‌كند كه دو پسر به نام‌هاي «اميليو» و «فرانچسكو» با هم به لب رودخانه‌اي در نزديكي محل زندگيشان مي‌روند. اما «اميليو» در رودخانه غرق مي‌شود و كسي اثري از او نمي‌يابد. اين اتفاق در حالي رخ مي‌دهد كه پدر «اميليو» كه مهندس ساخت ريل‌هاي راه آهن است،‌ در منطقه‌اي در همان حوالي مشغول كار است.

«سيرك بزرگ تاديي و داستان‌هايي از ويگاتا» تازه‌ترين اثر «آندره‌‌آ كاميلري»‌ و محصول انتشارات «سله‌ريو» جايگاه پنجم را در بر دارد.
«آندره‌آ كاميلري» يكي از بزرگ‌ترين و پرطرف‌دارترين جنايي نويسان حال حاضر ايتاليا است. اين رمان با سه پله ترقي نسبت به هفته گذشته به رده پنجم رسيده است و مجموعه اي از هشت داستان آميخته با افسانه و اسطوره است.

«مسيح ناصري. از آغاز در اورشليم تا روز رستاخيز» نوشته پاپ بنديكت شانزدهم»‌ نيز در رده ششم پرفروش‌ترين‌ها ديده مي‌شود.
اين كتاب مذهبي كه در آن به زندگي حضرت مسيح(ع)‌ پرداخته شده است، نخستين بار در سال 2007 در 45 كشور منتشر شد. «مسيح ناصري...» ‌با بيش از صد و پنجاه عكس رنگي از مسيح با نقاشي‌هاي متفاوتي با سبك‌هاي مختلف و از نقاش‌هاي متعدد دوباره چاپ شده است.

«قانون صحرا» نوشته «ويلبر اسميت»‌ محصول انتشارات «لونگانزي»‌ رده هفتم را به خود اختصاص داده است.
اين كتاب داستان «هازل بانوك» صاحب شركت نفتي «بانوك» از بزرگ‌ترين شركت‌هاي نفتي جهان است. «بانوك» كه در آب‌هاي اقيانوس هند سوار بر قايق تفريحي است، از سوي يك گروه تروريست مورد حمله قرار مي‌گيرد و دختر نوزده ساله‌اش توسط اين گروه ربوده و برای آزادي دخترش پول كلاني طلب می شود. اين رمان در دويست و پنجاه هزار نسخه در ايتاليا منتشر شده است.

«فصل بد» اثر «فرانچسكو گوچيني»‌ رمان ديگري است كه از سوي انتشاران «موندادوري» منتشر شده و رتبه هشتم را اشغال کرده است. «فصل بد» داستان يك شكارچي است كه به طور غيرقانوني به شكار حيوان در جنگل مي‌پردازد.

«ماريو جوردانو» نويسنده‌اي است كه با «خون آشام» در رده نهم جدول ايستاده است. «خون‌آشام» كتابي است درباره دستمزدهاي بي‌اندازه‌اي كه برخي مسئوولان حكومتي دريافت مي‌كند.

در پي ادامه استقبال خوانندگان ايتاليايي از «كلارا سانچز»‌ با رمان «بوي برگ‌هاي ليمو»‌ اين كتاب در رده دهم جاي دارد.
«بوي برگ‌هاي ليمو»‌ سرگذشت زني است كه به دليل رويگرداني از پدر و مادرش، ناغافل در دام يك زوج جنايتكار نازي مي‌افتد. او از ارتباط با پدر و مادرش فرار كرده و به اين زوج كنسال پناه مي‌برد. اما با هشدار يكي از دوستانش از اين دام مي‌گريزد تا جان خود و كودكش را نجات بدهد.


مترجم:‌مريم مجدي نسب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها