جمعه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
برنامه هایی برای افزايش انتشار کتاب در مالزی

مالزی در نظر دارد تا بیش از 26 هزار عنوان کتاب را امسال منتشر کند. این سرمایه گذاری در بخش نشر کتب به منظور تشویق بیشتر افراد به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت گرفته است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از استار آنلاین، «تان سری محی الدین یاسین» معاون وزیر فرهنگ مالزی گفت: در حال حاضر هر سال حدود 16 هزار عنوان کتاب در مالزی منتشر می شود که 1/0 درصد زیر استانداردهای یونسکو نسبت به جمعیت این کشور است. 

وی افزود: این رقم بسیار پایین است اما ما در نظر داریم تا این رقم را افزایش داده تا افراد بیشتری به ویژه جوانان را به مطالعه تشویق کنیم.
این مقام فرهنگی افزود: وزیر آموزش در نظر دارد تا با اجرای برنامه ها و مکاتباتی با وزرای فرهنگی در جهت رشد و ترقی صنعت نشر و انتشار کتاب های بیشتر در سال تلاش کند. 

محی الدین خاطر نشان کرد: ما نباید زیاد درگیر تعداد کارهای منتشر شده در طول سال باشیم بلکه باید تضمین کنیم تا کارهای با کیفیت را به خوانندگانمان ارایه کنیم. پیش از این برای تشویق عموم به خواندن و مطالعه نیز برنامه های زیادی برگزار شد اما باید آگاهی و تشویق به فرهنگ کتابخوانی از مدارس آغاز شود. 

وی افزود: در صورتیکه ناشران با پیشرفت تکنولوژی جدید وارد عرصه رقابت با یکدیگر شوند و اجازه دهند تا کتاب ها از اینترنت قابلیت دانلود شدن را داشته باشد مطالبه و تقاضای کتاب نیز بالا می رود. 

محی الدین گفت: اگرچه متوسط سرانه مطالعه کتاب در هر سال دو کتاب است اما متوسط مطالعه در مالزی در هر سال تنها چند صفحه است و ما باید در بهبود این وضعیت و رسیدن به متوسط جهانی تلاش کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها