دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
«ماتزانتيني» از «ساويانو» پيشي گرفت

«مارگرت ماتزانتيني» كه با كتاب « هيچكس به تنهايي نجات نمي‌يابد» از چند هفته پيش به جدول پرفروش‌ترين كتاب‌هاي ايتاليا راه پيدا كرد، اين هفته از «ساويانو» پيشي گرفت و به صدر جدول رسيد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سايت خبري ايتاليا، «هيچ كس به تنهايي نجات نمي‌يابد» داستان زندگي زوجي جوان است كه پس از ازدواج رابطه عاطفي آن‌ها كم كم از بين مي‌رود.
«مارگرت ماتزانتيني» در سال 2009 براي رمان «متولد شده» جايزه «كمپيلو» را دريافت كرده بود. اين كتاب از سوي انتشارات «موندادوري» منتشر شده است.

«با من بيا» كتاب جديد «روبرتو ساويانو» نويسنده‌اي كه از سوي «امبرتو اكو» قهرمان ملي نام گرفته،‌ از رده نخست هفته گذشته به رده دوم اين جدول رسيده است. اين كتاب سياسي نه تنها راهی برای یادآوری موضوع‌هایی است كه برنامه تلويزيوني «با من بيا» بر اساس آن ساخته شد، بلكه براي نشان دادن پشت صحنه‌هاي برنا‌مه‌اي است كه «ساويانو» در آن به اجراي برنامه پرداخته بود. وي در اين كتاب مافياي «ندرانگتا» را محكوم كرده است. 
«با من بيا» از سوي انتشارات «فلترينلي» منتشر شده است.

«مسيح ناصري» نوشته «پاپ بنديكت شانزدهم» در رده سوم جاي دارد. «مسيح ناصري» كه ژانري مذهبي دارد، بيش از 150 عكس رنگي از مسيح با نقاشي‌هاي متفاوتي از سبك‌هاي مختلف از نقاشان متعدد در آن چاپ شده است. اين كتاب نخستين بار در سال 2007 در 45 كشور منتشر شد.

«آزادي» نوشته «جاناتان فرانزن» رتبه چهارم جدول را در اختيار دارد و نسبت به هفته قبل در جايگاهش تغييري روي نداده است. «فرانزن» در اين كتاب به معرفي خانواده «برگلاند» مي پردازد. «برگلاند» يك وكيل است و در يك شركت چندمليتي كار مي‌كند. همسرش يك نابغه اسبق ورزشي است و سرخوردگيش را با الكل و حمله به بهترين دوست همسرش تسكين مي‌دهد.

«ماريو جوردانو» نويسنده‌اي است كه اين هفته به جدول راه پيدا كرده و با «خون آشام» در رده پنجم جدول ايستاده است. «خون‌آشام» كتابي است درباره دستمزدهاي بي‌اندازه‌اي كه برخي مسوولان حكومتي دريافت مي‌كند.  

«بوي برگ هاي ليمو» اثر «كلارا سانچز» نويسنده اسپانيايي كه با استقبال خوب و چشمگيري در ايتاليا رو به رو شده است، در رده ششم ديده مي شود. «بوي برگ هاي ليمو» رنگي سياسي دارد. «سانچز» در اين رمان ماجراي زندگي زني را تعريف كرده كه نادانسته در دام يك زوج جنايتكار نازي افتاده است. او از داشتن رابطه با پدر و مادرش فرار كرده و به اين زوج پير پناه برده است. اين رمان در ايتاليا از سوي انتشارات «گارتزانتي» منتشر شده است. 

«افسانه مُرده خرسند» نوشته «آندره آ ويتالي» كه به جاي «گفته بود» نشسته، رتبه هفتم را از آن خود كرده است.
اين رمان كه از هيجده روز پيش در ايتاليا منتشر شد، ‌در سال 1843 آغاز مي‌شود و روزي آفتابي را توصيف مي‌كند كه دو پسر به نام‌هاي «اِميليو» و «فرانچسكو» با هم به لب رودخانه‌اي در نزديكي محل زندگيشان مي‌روند. اما «اِميليو» در رودخانه غرق مي‌شود و هيچ كس اثري از او پيدا نمي‌كند.
اين اتفاق در حالي رخ مي‌دهد كه پدر «اِميليو» كه مهندس ساخت ريل‌هاي راه‌آهن است در منطقه‌اي در همان حوالي مشغول به كار است. 

«سيرك بزرگ تاديي و داستان هايي از ويگاتا» نوشته «آندره‌آ كاميلري» نويسنده بزرگ داستان‌هاي جنايي در ايتالياست و در رده هشتم قرار دارد. اين رمان را انتشارات «سله‌ريو» منتشر كرده است.
«سيرك بزرگ تاديي و ...» مجموعه‌اي از هشت داستان آميخته با افسانه و اسطوره است.

«رستاخيز. زندگي ادامه دارد؟» نوشته «روبرتو جاكوبو» جاي نهم را در اين جدول به دست آورده است. اين كتاب به پرسشي رايج درميان بسياري از مردم جهان كه آيا پس از اين جهان، جهان ديگري هم وجود دارد؟ پاسخ مي‌دهد و ديدگاه اقوام گوناگون از جمله «ماياها» «مصريان» «يوناني‌ها» و «سومري‌ها» را در اين‌باره بيان مي‌كند.

«گفته بود» نوشته «اِري دلوكا» آخرين رتبه را در ميان پرفروش‌هاي اين هفته ايتاليا دارد. «گفته بود» ‍‍‍‍‍لحظه‌هاي نيايش حضرت موسي (ع) بر بالاي كوه سينا را توصيف كرده است. 

مترجم: مريم مجدي نسب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها