یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
كتابي براي شيوه‌هاي ارزشيابي دانش‌آموزان

كتاب «روش‌هاي ارزشيابي آموزشي» راهي بازار نشر شد. مخاطبان با مطالعه اين اثر با شيوه‌هاي مختلف ارزشيابي دانش‌آموزان و چگونگي تصميم‌گيري در برخورد با آنها با استفاده از يافته‌هاي ارزشيابي آشنا مي‌شوند./

دكتر عليرضا كيامنش، مولف كتاب «روش‌هاي ارزشيابي آموزشي» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: دانشجويان رشته‌هاي علوم تربيتي و روان‌شناسي به ويژه رشته‌هاي برنامه‌ريزي درسي و آموزشي و افراد علاقه‌مند به حوزه ارزشيابي و سنجش دانش‌آموزان، مخاطبان اصلي اين كتاب را تشكيل مي دهند.

وي تصريح كرد: مخاطب با مطالعه كتاب «روش‌هاي ارزشيابي آموزشي» با طبقه‌بندي هدف‌هاي تربيتي، موضوعات مختلف ارزشيابي، انواع روش‌هاي جمع‌آوري اطلاعات و انواع آزمون‌هاي مختلف سنجش توانايي‌ها و رفتارهاي عاطفي دانش‌آموزان مانند آزمون‌هاي ملاك مطلق و ملاك نسبي آشنا مي‌شود.

دكتر كيامنش افزود: نمونه‌گيري ماتريسي، عنوان بخش ديگري از كتاب را به خود اختصاص داده است. مخاطب در اين بخش با شيوه نمونه‌گيري دانش‌آموزان براي ارزشيابي آنها آشنا مي‌شود. من نيز در پايان به بيان شيوه‌هاي به كارگيري يافته‌هاي ارزشيابي پرداخته‌ام.

مولف كتاب «روش‌هاي ارزشيابي آموزشي» ادامه داد: آشنايي مخاطب با انواع طرح‌هاي ارزشيابي مانند طرح پيش‌آزمون و پس‌آزمون، از ديگر اهداف تاليف اين اثر به شمار مي‌آيد.

«ارزشيابي آموزشي»، «مجموعه سه جلدي استدلال آماري در علوم رفتاري» و «سنجش و اندازه‌گيري در رياضي» از جمله آثار ترجمه و تاليفي‌ دكتر كيامنش محسوب مي‌شوند كه راهي بازار نشر شده‌اند.

وي چند عنوان اثر در دست ترجمه دارد كه به زودي شاهد حضور آنها در بازار كتاب خواهيم بود. كتاب‌هاي «سنجش گروهي»، «فراگيران را پژوهشگر تربيت كنيم» و «روش‌هاي تحقيق كمي، كيفي و تركيبي» از جمله اين آثار به شمار مي‌آيند.

چاپ نخست كتاب «روش‌هاي ارزشيابي آموزشي» اثر دكتر عليرضا كيامنش در 260 صفحه و بهاي 15 هزار و 860 ريال از سوي انتشارات دانشگاه پيام نور منتشر و راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط