شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
«پسر كوهستان» و «مامان بيتای ناتمام»

«پسر كوهستان» و «مامان بيتاي ناتمام» نام كتاب‌هاي تازه‌ي «عبدالمجيد نجفي» براي نوجوانان است كه هر كدام مراحل مختلف چاپ را مي‌گذرانند.

ايبنا نوجوان: «نجفي» درباره‌ي آثاري كه از او به‌زودي منتشر مي‌شوند به ايبنا نوجوان گفت: «يكي از كتاب‌هايم رماني براي نوجوانان است كه  «مامان بيتاي ناتمام» نام دارد. اين كتاب ساختار روايي جديد و متفاوتي دارد و نقطه‌ي عطفي در رمان‌نويسي من براي نوجوانان محسوب مي‌شود؛ به طوري‌كه هنگام نوشتن آن خودم هم نمي‌دانستم كه قرار است در فصل بعدي چه اتفاقي بيفتد!»
 
به گفته‌ي نجفي، مسوولان انتشارات قطره گفته‌اند احتمالاً اين كتاب تا نمايشگاه كتاب تهران منتشر مي‌شود.

«پسر كوهستان» كتاب ديگري از نجفي است كه مراحل چاپ را در انتشارات منادي تربيت مي‌گذراند. او درباره‌ي اين كتاب نيز كفت: «كتاب «پسر كوهستان» شامل دو داستان بلند در يك جلد است. داستان نخست آن «پسر كوهستان» نام دارد كه در فضاي روستايي مي‌گذرد و درباره‌ي نوجواني است كه بعد از مرگ پدرش با مادر خود زندگي مي‌كند و با مشكلاتي در زندگي روبه‌رو مي‌شود. داستان دوم اين كتاب نيز «راز علي جان و حكايت نازخاتون» نام دارد كه حال و هوايش شبيه افسانه‌هاي كهن ايراني است؛ البته من آن را بازنويسي نكردم و كاملاً ابداعي است.»

نويسنده‌ي «برف‌آباد»، داستان عاشقانه‌اي از ادبيات فولكوريك آذربايجان با نام «اصلي و كرم» را نيز براي نوجوانان بازنويسي كرده كه قرار است توسط نشر پنجره راهي كتاب‌فروشي‌ها شود.

كتاب «گم‌شدگان جنگل آي‌سولان» از اين نويسنده، مدتي پيش و بعد از 19 سال به چاپ دوم رسيد. اين مجموعه داستان كه داراي مضاميني اجتماعي است، توسط انتشارات سروش منتشر شده است.

«عبدالمجيد نجفي»، متولد سال 1339 در تبریز است و مدرك كارشناسی زبان و ادبیات فارسی دارد. او از اوايل دهه‌ي 60 تا سال 1380، مربي و كارشناس ادبي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در تبريز بود و اكنون در هنرستان موسيقي تبريز، ادبيات تدريس مي‌كند. 

از آثار او مي‌توان به برف‌آباد (رمان)، كت پشمی (مجموعه داستان)، كابوس ژنرال (مجموعه داستان)، گمشدگان جنگل آی‌سولان، چشم‌های مادرم و پرنده‌های سحرآمیز اشاره كرد.
آخرين اثر منتشر شده از اين نويسنده، «سمفوني سيب‌زميني» نام دارد كه رماني براي نوجوانان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها