دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶
مطالعه، اساسی‌ترین ارکان شناخت فرهنگ مادی بشر

كتاب «انسان و ماده؛ در فرآيند تكامل و فنون» به زودي منتشر خواهد شد. اين اثر از جمله مجلدهاي هشت‌گانه «فرهنگ‌پژوهي و انسان‌شناسي» محسوب مي‌شود و از اساسی‌ترین ارکان شناخت فرهنگ مادی بشر به شمار مي‌آيد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «انسان و ماده؛ در فرآيند تكامل و فنون» كه به قلم «آندره لوروا گوران » به رشته تحرير درآمده، به عنوان نخستين اثر فارسي منتشر شده در حوزه انسان و ماده شناخته شده است.

مخاطب در اين نوشتار با روند ابزارسازی بشر فرهنگی و هوشمند، شکل‌گیری فناوری‌های مشابه و متفاوت نزد مردمان ساكن در نقاط مختلف جهان، تاثیرپذیری‌ها، تاثیرگذاری‌های احتمالی آنها بر یکدیگر و نیز توصیف دقیق و زنده مهار‌ت‌های فنی مردم آشنا مي‌شود.

چاپ نخست كتاب «انسان و ماده؛ در فرآيند تكامل و فنون» اثر «آندره لوروا گوران » با ترجمه اصغر كريمي در شمارگان 1100 نسخه به زودي از سوي انتشارات سفير اردهال راهي بازار نشر خواهد شد.

«زبان پوشاک در خاورمیانه» عنوان ديگري از مجموعه هشت جلدي «فرهنگ‌پژوهي و انسان‌شناسي» به شمار مي‌آيد كه به تازگي از سوي همين انتشارات روانه بازار كتاب شده است.

این کتاب رویکردی جدیدي را بر پايه نظریه‌های نوین انسان‌شناسی را که از سوی دانشمندان برجسته این حوزه مطرح شده است، بیان می‌کند. 

در میان مردمان خاورمیانه از قومیت‌های مختلف، مذهب‌های گوناگون، اقلیم‌های متنوع، نوع پوشش، رنگ‌های ويژه، طراحی‌های منحصر به فرد و سایر علايم مستتر در پوشاک آنها حامل پیام‌های آشکار و پنهان‌اند كه مولف در اين اثر به تفسير آنها پرداخته است. 

نشانه‌ها و نمادهای موجود در لباس مردمان هر فرهنگ بیانگر هویت قومی، مذهبی، جغرافیایی و سیاسی آنهاست که در قالب اصطلاح جدید زبان پوشاک در کتاب «زبان پوشاک در خاورمیانه» به مخاطبان معرفی می‌شود.

كتاب «انسان و ماده؛ در فرآيند تكامل و فنون» اثر مشترك «نانسی لیندسفارن» و «تاپر و بروس اینگهام» با ترجمه و ويرايش معصومه ابراهيمي در شمارگان 1100 نسخه به تازگي از سوي انتشارات سفير اردهال وارد بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط