شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷
توزيع 2 مجموعه جديد «دانستني‌هاي ايران» در دانشگاه‌ها

مديركل دفتر مطالعات فرهنگي و برنامه‌ريزي اجتماعي وزارت علوم از انتشار دو عنوان كتاب «جاذبه‌هاي گردشگري ايران» و «تاريخ آموزش در ايران» ويژه دانشجويان خبر داد و گفت: اين دو عنوان كتاب كه به صورت مجموعه «دانستني‌هاي ايران» منتشر مي‌شود، اكنون در حال توزيع در دانشگاه‌هاست.\

دكتر علي آدمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) با اشاره به اين كه معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در راستاي هويت‌بخشي به دانشجويان و ارتقا آگاهي اين قشر درباره فرهنگ و تمدن ايران اسلامي فعاليت‌هايي صورت داده است، افزود: يكي از اين اقدامات انتشار برخي دانستني‌ها در حوزه‌هاي مختلف به صورت كتاب ويژه دانشجويان است. 

وي قشر دانشجو را به عنوان گروه اثرگذار و مديران آينده دانست و گفت: اين گروه اجتماعي بايد شناخت بيشتر، عميق‌تر و وسيع‌تري درباره ويژگي‌ها و سرمايه‌هاي فرهنگي تمدني كشور خود داشته باشند. به همين دليل دفتر مطالعات فرهنگي و برنامه‌ريزي اجتماعي وزارت علوم اقدام به چاپ و توزيع دانستني‌هاي ايران در دانشگاه‌هاي كشور كرده است. 

مدير كل دفتر مطالعات فرهنگي و برنامه‌ريزي اجتماعي با تاكيد بر نقش مسوولان بخش‌هاي مختلف دانشگاهي اظهار داشت: اقداماتي نيز در سطوح عمومي دانشگاهي‌ و براي تمام دانشجويان بايد انجام شود تا علاوه بر آگاهي افزايي، دغدغه‌ها و علاقه‌اي به مسايل مختلف براي جوانان ايجاد شود. 

آدمي درباره مباحث مجموعه كتاب‌هاي دانستني‌هاي ايران توضيح داد: اين كتاب‌ها با توجه به ضرورت‌هاي موجود و با هدف معرفي و تبيين ابعاد مختلف حوزه ايران‌شناسي، آگاهي بخشي و تعميق دانش دانشجويان براي كسب شناخت گسترده و عميق درباره تمدن ايراني ـ ‌اسلامي منتشر شده است. 

وي از جمله ويژگي‌هاي اين كتاب‌ها را تنوع و گستردگي موضوعات فرهنگي، تمدني و هويتي جامعه ايران در گذشته، حال و پاسخ‌گويي به چالش‌هاي هويتي قشر دانشجو برشمرد و اظهار داشت: اين آثار با زبان و قلمي ساده با استناد بر منابع مشخص ويژه دانشجويان نگاشته شده است. 

مدير كل دفتر مطالعات فرهنگي و برنامه‌ريزي اجتماعي اظهار داشت: در تلاشيم تا اين مجموعه را براي مخاطبان خارج از ايران نيز ارسال كرده تا آنها نيز از لحاظ فرهنگي در اين حوزه آگاهي پيدا كنند.

«جاذبه‌هاي گردشگري ايران» نوشته سعيد غياثي ندوشن و «تاريخ آموزش در ايران» به قلم علي‌اكبر ارجمندنيا با همكاري اداره‌ كل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران منتشر و در دانشگاه‌هاي كشور درحال توزيع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها