یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
كتابخانه مرجع كانون به مركز نقد و بررسي ادبيات كودك تبديل مي‌شود

کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مرکز و کرسی دایمی نقد و بررسی ادبیات کودک و نوجوان در کشور تبدیل خواهد شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، سیدصادق رضایی مدیر عامل کانون در مراسم معرفی رسمی رییس جدید این کتابخانه نبود محلی ویژه برای نقد و بررسی ادبیات کودک و نوجوان را یکی از کمبودهای این حوزه دانست و اظهار امیدواری کرد، کتابخانه مرجع این فرصت را هر ماه برای دست‌اندرکاران با موضوع‌های مشخص فراهم کند و اطلاع‌رسانی مناسبی نیز در این زمینه از سوی روابط عمومی کانون و سایت خبری آن صورت بگیرد. 

وی در این مراسم، وحید طوفانی‌اصل را به عنوان مشاور خود و رییس جدید کتابخانه مرجع معرفی کرد و از وی خواست تا برنامه‌ای 5 ساله برای گسترش فعالیت‌های این کتابخانه تخصصی تهیه و تدوین کند و در عین حال به این انتظار که کتابخانه مرجع به کتابخانه بین‌المللی تبدیل شود، جامه‌ عمل بپوشاند. 

رضایی این انتظار را با توجه به فضای موجود، منابع ارزشمند فارسی و لاتین و مجموع دارایی‌های این کتابخانه قابل تحقق دانست. 

وحید طوفانی، متولد سال 1337 دارای لیسانس علوم تربیتی با گرایش تکنولوژی آموزشی و فوق لیسانس کتابداری و علوم اطلاع‌رسانی از دانشگاه تهران است.
 

سخن آن دو دوست منتشر شد
دبیرستانی‌ها با خواندن دو اثر جدید از انتشارات کانون، با «نهج‌الفصاحه» و «نهج‌البلاغه» بیش از پیش آشنا می‌شوند. 

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از روابط عمومی کانون، «دعوت» عنوان گزیده‌ای از نهج‌الفصاحه است که به انتخاب معصومه انصاریان منتشر شده است. 

نهج‌الفصاحه سخنان رسول گرامی اسلام است. نویسنده در مقدمه کتاب می‌نویسد: اگر می‌خواهی راهی به سوی آرامش و رستگاری پیدا کنی، اگر شوق پرواز و رهایی در دلت جوانه زده و می‌خواهی به خدا نزدیک و نزدیک‌تر شوی، این کتاب را بردار و در تنهایی و سکوت بخوان. روی تک تک عبارت‌هایش تعمق کن. حال و هوایت عوض می‌شود... 

«دعوت» از مجموعه «سخن دوست» است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را با قیمت 1300 تومان و 48 صفحه و با شمارگان 15 هزار نسخه برای گروه سنی «د» منتشر کرده است. 

در همین‌ حال، كتاب «نیایش درختان» گزیده‌ای از نهج‌البلاغه است که به تازگی با انتخاب مصطفی رحماندوست و افسانه شعبان‌نژاد منتشر شده است. 

نیایش درختان مجموعه‌ای از جملات ساده و تاثیرگذار حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه است. جملات انتخاب شده، روان، دلنشین‌ و برای نوجوانان قابل فهم هستند. 

«نیایش درختان» نیز از مجموعه‌ سخن دوست است که هر بار به سخنان یکی از معصومین می‌پردازد. 

کانون پرورش فکری این کتاب را در شمارگان 15 هزار نسخه و با 50 صفحه منتشر و در بازار کتاب عرضه کرده است.


کودکان در گلدان‌های‌ خالی گل می‌کارند

«من و یک گلدان خالی» نام کتابی از مرجان فولادوند و به تصویرگری لیدا طاهری است که به تازگی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد بازار کتاب شده است. 

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، من و یک گلدان خالی، داستان دختربچه‌ای است که باید از بین تخم گل‌هایی که مادربزرگ برایش فرستاده ‌است، یکی را برای کاشتن توی گلدانش انتخاب کند، اما کدام تخم گل را؟ واحد انتشارات کانون جایی روی جلد کتاب ظرف کوچکی تعبیه کرده که توی آن تخم گل واقعی قرار داده شده است. تخم همان گل‌هایی که در کتاب راجع به آن‌ها می‌خوانیم. 

برای خوانندگان، کتاب بسیار جذاب خواهد بود که در پایان داستان، خودشان هم بتوانند تخم یکی از گل‌ها را انتخاب کنند و بکارند و به انتظار سبز شدنش بنشینند. قبلاً از این نویسنده کتاب‌هایی چون «طوطی و بازرگان»، «نقاشان چینی و رومی»، «ماه مهربان» و «دانستنی‌های انقلاب» توسط انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده بود. 

کتاب «من و یک گلدان خالی» در ۱۰ هزار نسخه و با قیمت ۳۷ هزار و 500 ریال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها