یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
سفيران ادبيات تركيه در لندن

امسال 7 بنگاه ادبي تركيه آماده مي‌شوند تا در چهلمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب لندن كه از 11 تا 13 آوريل برپا مي‌شود، شركت و ادبيات تركيه و صنعت نشر اين كشور را عرضه كنند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از تودي زمان، اين رويداد فرهنگي فرصت مهم و قابل توجهي براي نويسندگان تركيه،ناشران و مترجمان اين كشور فراهم مي‌كند تا علاوه بر ارتقاي سطح كارهاي خود، ارتباطات گسترده بين المللي نيز با همكاران خود در گوشه و كنار دنيا ايجاد كنند. 

پروژه ترجمه ادبي تركيه با نام TEDAمركز و كانون فعاليت‌هاي غرفه اين كشور در لندن خواهد بود.اين پروژه در سال 2005 توسط وزارت فرهنگ تركيه با نگاهي خاص به لزوم افزايش توجه به رشد آشنايي جهانيان با ادبيات اين كشور كليد خورد تا ادبيات اين كشور راحت‌تر و گسترده تر در دسترس مردم سراسر جهان قرار گيرد. 

مجموعه اي از 1500 اثر كه در فاصله سال هاي 2009 تا 2011 در قالب اين طرح ترجمه و منتشر شده است،در غرفه 70 متر مربعي ويژه تركيه در نمايشگاه كتاب لندن به نمايش درخواهد آمد.همچنين 10 هزار بروشور براي توزيع در نمايشگاه آماده شده است. 

با پايان گرفتن نمايشگاه، آثار ارائه شده در اين غرفه، به مراكز پژوهشي مختلف و كتابخانه‌هاي دانشگاه هاي لندن اهدا مي شود تا بخشي از رسالت پروژه وزارت فرهنگ تركيه يعني ايجاد كتابخاته‌هاي تركيه در تمام شهرهاي جهان را انجام دهد.

نمايشگاه كتاب لندن هر سال در ارل كورت لندن با شركت كشورهاي مختلف از سراسر جهان برگزار مي‌شود و بازاري جهاني براي مذاكره درزمينه كتاب،اقتباس از كتاب ها به صورت فيلم، كانال هاي ديجيتالي و... محسوب مي شود. 

هر سال تلاش مي شود تا در اين نمايشگاه،آخرين فناوري هاي صنعت نشر به ناشران و فعالان اين عرصه در سرتاسر جهان عرضه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها